Business Hi-Tech

OLX strânge din nou şurubul pentru a-şi mări veniturile: din 18 aprilie un utilizator poate publica într-o lună doar 3 anunţuri gratuite în categoria telefoane şi tablete, de la 100. Restricţii pentru toate produsele din categoriile electronice şi electrocasnice

OLX strânge din nou şurubul pentru a-şi mări...

Autor: Adrian Seceleanu

19.04.2018, 08:50 8475

OLX.ro, cea mai mare platformă de anunţuri de pe piaţa locală, a introdus începând de ieri, 18 aprilie, limite mult mai stricte pentru publicarea de anunţuri gratuite de vânzare pentru produsele din categoria electronice şi electrocasnice, reducând spre exemplu de la 100 la 3 numărul de anunţuri pentru comercializarea de telefoane şi tablete - unul dintre cele mai populare segmente ale categoriei. “Începând cu data de 18 aprilie 2018, vom introduce noi pachete de anunţuri în categoria electronice şi electrocasnice, împreună cu noi limite pentru postarea anunţurilor gratuite în această categorie”, conform mesajului transmis de companie pe e-mail către utilizatori în mai multe rânduri, începând cu data de 2 aprilie.

Pentru toate produsele mai scumpe a apărut o limită de 3 sau 5 anunţuri pe lună, în timp pentru produsele mai ieftine limita este de ieri de 20 de mesaje.

După depăşirea acestor limite publicarea unui anunţ costă între 0,41 şi 0,83 euro (fără TVA), în timp ce preţul pentru un pachet de 500 de anunţuri variază între 51,5 euro şi 104,03 euro.

Categoria electronice şi electrocasnice este în top 3 cele mai accesate categorii din OLX, cu peste 3 milioane de vizitatori şi 470.000 anunţuri noi adăugate în fiecare lună, conform datelor companiei.

Liderul pieţei de anunţuri îşi susţine decizia de a limita numărul de anunţuri gratuite prin dorinţa de a promova mai mult “conţinut de calitate” - respectiv mai multe anunţuri autentice şi care nu sunt publicate de mai multe ori.

“Limitele de anunţuri gratuite ajută foarte mult într-o distribuţie corectă a mesajelor. Aşa cum am văzut şi în categoriile care au deja limite, numărul de anunţuri duplicate devine inexistent, deci calitatea categoriei creşte. Şi când anunţurile sunt de calitate, atunci şi cumpărătorii trimit mai multe mesaje, distribuite către mai multe anunţuri”.

Limitările îi vizează practic pe cei care au transformat în business vânzarea de echipamente IT&C pe OLX sau pe cei care îşi promovează businessul pe OLX. Spre exemplu platforma este plină de anunţuri de vânzare a diferite electronice şi electrocasnice de către case de amanet. OLX le transmite de altfel companiilor că de acum îşi pot crea pagini personalizate, cu logo şi opţiunea de personalizare a paginii.

Compania a mai făcut o mişcare şoc asemănătoare în urmă cu mai bine de doi ani pentru anunţurile din categoria auto.

OLX este unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, cu 800.000-1.000.000 de clienţi unici pe zi, conform datelor SATI. Site-ul înregistrează de departe şi cel mai mare număr de afişări al paginilor dintre site-urile monitorizate de sistemul SATI al BRAT: în jur de 22 de milioane pe zi, de aproximativ zece ori mai multe decât următorul clasat.

Mutările făcute treptat de OLX pentru o mai bună monetizare a traficului au adus compania pe profit în 2016, conform datelor de la Finanţe.

Compania a raportat pentru 2016 un profit net de 4,557 mil. lei (1,014 mil. euro), punând astfel capăt seriei de pierderi nete care au crescut de la an la an în perioada 2011-2015. Cifra de afaceri a explodat de asemenea, înregistrând un avans de 139,2% până la 45,42 mil. lei (10,1 mil. euro). Datele financiare ale companiei pe anul 2017 nu sunt momentan disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO