Compania PostMaster, controlată de Poşta Austriacă şi care furnizează servicii poştale şi livrează materiale publicitare în căsuţele poştale, a finalizat primele opt luni din acest an cu afaceri mai mari cu 17% faţă de anul anterior, până la circa 6,3 milioane de euro.
„Am avut o creştere mai mare decât cea bugetată iniţial cu 13%. Vrem să avem volume mai mari pe segmentul de trimiteri adresate, sub 50 de grame“, a declarat pentru ZF Marius Bene, directorul general al companiei PostMaster.
Până la începutul lui 2013 Poşta Română a avut dreptul exclusiv de a livra trimiteri cu o greutate mai mică de 50 grame, însă a pierdut monopolul acestei pieţe estimată la 400 de milioane de trimiteri şi a intrat în competiţie cu operatorii poştali străini. Pe lângă Poşta Austriacă, un alt concurent ce încearcă să muşte din această nişă este Poşta franceză, care a preluat 60% din compania locală Inbox Marketing.
Pentru a valorifica această oportunitate Poşta Austriacă (Austrian Post Group), un gigant cu afaceri de 2,3 mld. euro, a intrat în primă etapă în acţionariatul PostMaster în 2011. În noiembrie 2012, austriecii au preluat şi restul acţiunilor deţinute de Mihai Bălaj şi Mihai Preoţescu, fiecare cu câte 14,8% din acţiuni, şi de Radu Constantin Potolea (44,4%).