Business Hi-Tech

Presedintele Xerox in exclusivitate pentru ZF: Vom avea produse cu preturi speciale pentru Est

Presedintele Xerox in exclusivitate pentru ZF: Vom avea produse cu preturi speciale pentru Est
01.04.2005, 00:00 37

Producatorul american de tehnologie si echipamente pentru birou Xerox se concentreaza pe echipamentele color de printare si copiere, estimand ca aceasta este directia catre care merge industria, desi alb-negrul ocupa in continuare doua treimi din piata mondiala de profil, care a trecut peste bariera celor 100 de miliarde de dolari pe an.


Xerox vrea de asemenea sa se pozitioneze dincolo de imaginea sa de furnizor de tehnologie pentru marile companii. "Vom realiza o gama de produse la pret special pentru Europa de Est. Avem un portofoliu foarte bun, tehnologie extraordinara si vom ataca aceasta piata", a declarat pentru Ziarul Financiar Anne Mulcahy, presedinte si director executiv (CEO) al Xerox.


Industria culorii a adus companiei incasari totale de 3,9 miliarde de dolari anul trecut. Tehnologia "colorata" pentru birou a crescut de la 16% din incasarile companiei in 2001, la 25% anul trecut. Nu degeaba doua treimi din bugetul de cercetare-dezvoltare de 1,5 miliarde de dolari pe an se duce spre tehnologiile destinate aducerii culorii in birouri. "In 2008 va fi o piata de 22 de miliarde de dolari pe an", spun oficialii Xerox. Numarul total de pagini color care se printeaza la nivel mondial creste cu 20% pe an. Daca acum doar 3% din paginile printate la nivel mondial sunt color, peste trei ani procentul va urca spectaculos la 10%.


Faptul ca printezi documentele color sau copiezi astfel de prezentari color nu este neaparat o risipa de bani. "Culoarea reprezinta un avantaj competitiv asupra concurentei", a explicat Ann Mulcahy. "Este un mod inteligent de a comunica, aduce valoare informatiilor printate, iar tehnologia a devenit mult mai accesibila", a spus ea. Noua tehnologie cu cerneala solida a Xerox elimina neplacerile inerente vechii cerneli lichide. Cerneala ramane in forma solida si este topita doar in momentul printarii pe hartie. Se usuca la loc instant.


Dar de ce atata agitatie in domeniul culorii?


Faptul ca adaugam culoare unui document - sa spunem factura de la magazin - ajuta la intelegerea mai buna a informatiilor prezente (plus 35%), atragand astfel atentia clientului si generand automat noi comenzi, spun specialistii Xerox. Adaugand informatii personalizate acestui document, clientul devine un consumator permanent. La fel se intampla cu angajatul sau cu partenerul de afaceri, spune Xerox.


De exemplu, Sumitomo Mitsui Card, companie japoneza partener al Visa, avea cam 13 milioane de clienti care foloseau cardurile emise de institutie. Folosind tehnologia Xerox, Sumitomo a transformat aceste carduri in unelte pentru marketing, adaugand informatiilor clasice si publicitate si informatii personalizate.


Mai mult, publicitatea este introdusa in momentul in care cardul expira, dupa profilul si interesele fiecarui client.


Documentele color sunt cu 80% mai placute de citit decat cele alb-negru, spun specialistii Xerox. Brandurile color sunt cu 70% mai bine vazute, iar documentele color ajuta procesul decizional al managerilor din toata lumea.


Culorile subliniaza partile importante ale documentelor, iar atentia este cu 82% mai puternica atunci cand avem in fata un document color, fata de unul alb-negru. Mai mult, culorile ajuta la intelegerea unui mesaj cu 35%, iar perceptia publicului este cu 60% mai buna fata de o prezentare color fata de cea alb-negru. Imbunatateste si capacitatea de memorare a documentului cu 78%. Studiile prezentate de Xerox au fost realizate de Bureau of Advertising, Case & Co. Management Consultants, Loyola University si alte asemenea organizatii.


Specialistii spun ca cea mai "prietenoasa" culoare la nivel mondial este albastru, iar galbenul inseamna optimism. Rosul este o culoare a dragostei si creste pofta de mancare. Verdele este culoarea sanatatii si a linistii interioare.


Pentru a cuceri piata color din birourile lumii, Xerox a realizat prima multifunctionala color cu cerneala solida, cu viteze mari de procesare a paginilor si costuri scazute pentru printarea paginilor. Xerox WorkCentre C2424 costa 2.999 de dolari (pret retail recomandat). Viteza de printare a crescut la 24 de pagini pe minut.

Mai mult, Xerox a lansat un echipament multifunctional DocuColor 12, acompaniat de un server special, pe care multi l-ar confunda la prima vedere cu un computer, dar are ca scop managementul documentelor printate: Fiery X12e Network Color Server. Alte doua produse lansate ieri au fost WorkCentre M118/M118i si CopyCentre C118, specializate pentru birourile cu astfel de nevoi. dan.dragomir@zf.ro

AFACERI DE LA ZERO