Business Hi-Tech

Raluca Radu, Answear.ro: 2021 a fost anul de vârf pentru vânzările noastre în România. Am avut mai bine de patru luni în care vânzările au fost duble faţă de 2020

Raluca Radu, country manager pentru Answear în România

Raluca Radu, country manager pentru Answear în România

Autor: Ioana Nita

04.02.2022, 12:00 283

Retailerul online de fashion Answear, un business pornit în Polonia în urmă cu peste zece ani, prezent şi în România de la finalul lui 2015, a înregistrat anul trecut vânzări record la nivelul tuturor ţărilor (10) în care activează - 159 milioane euro, acestea fiind cu 67% mai mari decât în 2020.

Pe piaţa din România, businessul Answear s-a situat de asemenea la un nivel record, retailerul online reuşind să-şi crescă atât numărul de clienţi noi, cât şi numărul mediu de comenzi per client.

„2021 a fost anul de vârf pentru vânzările Answear în România. Am avut mai bine de 4 luni din 2021 în care vânzările au fost duble faţă de cifrele din 2020. Surprinzătoare a fost atât creşterea numărului de clienţi, cât şi creşterea numărului de comenzi per client în paralel cu creşterea valorii medii a comenzii", a declarat pentru ZF Raluca Radu, country manager pentru Answear în România, neoferind însă detalii cu privire la cifra de afaceri exactă înregistrată pe plan local în 2021. În 2020, retailerul online polonez înregistrase pe plan local vânzări de 30 milioane euro, în creştere cu 36% faţă de 2019, în condiţiile în care declanşarea pandemiei a dus la o accelerare a cumpărăturilor în mediul online din cauza restricţiilor şi a măsurilor impuse.

În ultimul trimestru al anului trecut, Answear a înregistrat cele mai mari vânzări online la nivel de grup, mai mari cu 78% faţă de trimestrul corespunzător al anului precedent. Pe lângă Polonia şi România, Answear activează în prezent şi pe alte opt pieţe, dintre care pe trei sunt pieţe noi pe care retailerul online de fashion a intrat anul trecut - Grecia, Croaţia şi Cipru.

Anul trecut, Answear a debutat şi pe Bursa de Valori din Varşovia, în condiţiile în care în ultimii ani, retailerul polonez şi-a crescut constant vânzările şi şi-a îmbunătăţit profitabilitatea. Strategia Answear pentru 2021 a avut ca direcţie atât creşterea notorietăţii brandului, cât şi schimbări în website şi în aplicaţia mobilă - design şi funcţionalităţi noi. De asemenea, retailerul online de fashion a investit anul trecut şi în mărirea suprafaţei depozitului din Polonia cu încă aproape 10.000 mp şi a mutat studioul foto-video într-o locaţie nouă, de patru ori mai mare decât cea anterioară.

Nu în ultimul rând, Answear a continuat şi în 2021 dezvoltarea portofoliului său de branduri, adăugând noi mărci cunoscute în magazinul online. De la finalul anului trecut, echipa Answear a introdus în platformă şi o nouă categorie - Home & Living – pe care urmează să o lanseze oficial şi să o dezvolte în următoarele luni ale acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO