Business Hi-Tech

Retailerul IT&C si multimedia Say tinteste venituri de 60 mil. euro si profit din T3

Retailerul IT&C si multimedia Say tinteste venituri de 60 mil. euro si profit din T3

MCS Communications va investi 10 milioane de euro in extinderea retelei Say

10.12.2007, 19:19 23

Reteaua de magazine Say, dezvoltata de grupul Milomor Trade & Communication prin compania MCS Communications, estimeaza pentru anul viitor afaceri de 60 de milioane de euro.
"Estimam venituri de 60 de milioane de euro pentru anul 2008. Conform estimarilor noastre asteptam un rezultat pozitiv incepand cu trimestrul trei 2008", a declarat pentru ZF Mihai Motora, director general al MCS Communications.
Reteaua Say are ca obiect de activitate comercializarea cu amanuntul a produselor, accesoriilor si serviciilor din sfera telefoniei mobile, televiziunii digitale, foto, IT si multimedia.
"Ca si obiect de activitate avem comercializarea cu amanuntul a produselor, accesoriilor si serviciilor din sfera telefoniei mobile, televiziunii digitale, foto, IT si multimedia. Avem convingerea ca aceste segmente de business sunt in acest moment complementare si ca exista un proces de convergenta a comunicatiilor mobile, proces pe care vrem sa-l integram in magazinele noastre astfel incat clientul nostru sa poata beneficia de solutii complete de comunicare", explica seful MCS Communications.
Compania a preluat reteaua de 46 de magazine a Turbo Gsm si 6 unitati Future Shop de la Flamingo, care urmeaza sa fie rebranduite.
MCS Communicatios nu a achizitionat si compania care detinea reteaua Turbo - Rom Photo&GSM SA, care ramane in proprietatea omului de afaceri Sorin Ilovici. Turbo Photo&GSM a avut in 2006 venituri de aproximativ 5,5 mil. $ (4,25 mil. euro), fara TVA si estima pentru acest an venituri de 10 mil. $ (7,7 mil. euro), fara TVA. Tranzactia cu Turbo a fost, astfel, similara celei prin care MCS a preluat cele sase magazine Future Shop detinute de retailerul Flamingo International. Compania nu a comunicat valoarea tranzactiei pentru niciuna din cele doua preluari.
"Tinta noastra pentru finalul anului 2008 este de a avea o retea de 200 de magazine. Este evident ca vrem in acest fel sa avem cat mai rapid o acoperire nationala de calitate. Pentru anul 2008 sunt targetate localitatile cu peste 50.000 locuitori, prioritara fiind acoperirea tuturor localitatilor resedinta de judet. Conform planului nostru de dezvoltare si tinand cont de numarul mediu de angajati dintr-un magazin, numarul celor care vor lucra efectiv in magazine se poate ridica la peste 1.000 de angajati la sfarsitul anului 2008. Ca si nivel de comparatie estimam ca la sfarsitul anului 2007 vom avea aproximativ 300 de angajati care vor lucra in reteaua noastra de magazine", a spus Mihai Motora.
Conceptul standard de magazin Say se desfasoara pe suprafete variind intre 25 si 80 metri patrati. In general pentru noile deschideri de magazine optam de preferinta pentru suprafete intre 40 si 70 metri patrati. Say incearca sa ofere produse, servicii sau pachete de produse si servicii unice in piata. Puternicul nostru focus pe activitatea foto, precum si serviciile de televiziune digitala pe care le oferim ne ajuta sa ne diferentiem fata de competitie, adaugat el.
Avand in vedere obiectivul companiei de a-si majora de aproape trei ori numarul de magazine anul viitor, Motora spune ca 2008 va fi un an in care vor continua achizitiile.
"In urma dezvaluirii planurilor noastre si a noului concept de retail am primit deja cateva oferte din partea unor retele existente de a fi preluate sau de a fuziona cu noi. Ca si viitoare achizitii vor fi vizate in special lanturi de magazine de marime medie cu acoperire regionala. In cazul anumitor orase neacoperite de cresterea organica, nu excludem ipoteza unor achizitii punctuale de 1-2 magazine", explica el.
Grupul israelian Milomor Trade & Communication este prezent in Romania si prin companiile HAT (importatorul telefoanelor mobile Samsung) si DTH Television (operatorul de televiziune prin satelit Boom TV).
Mihai Motora, 33 de ani, a preluat pozitia de director general al MCS in luna ianuarie, el activand anterior ca director retail in cadrul companiei Avenir Telecom, care detine pe piata locala lanturile de magazine GSM Internity si GlobalNET.
El spune ca actionarii israelieni nu vor aduce manageri straini pentru a conduce acest business.
"Decizia actionariatului a fost aceea de a apela la un management local. In consecinta managementul companiei este unul 100% romanesc. Cred ca acest lucru se constituie intr-un avantaj in ceea ce priveste intelegerea specificului local al business-ului. Subliniez, de asemenea, experienta importanta in domeniul telecom a intregului top management al companiei", a spus Motora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO