Business Hi-Tech

Sebastian Ghiţă, patronul Asesoft: Ne vom orienta numai către finanţare din bani europeni

Sebastian Ghiţă susţine că afacerile Asesoft nu au crescut într-o piaţă competitivă, ci pe fondul falimentelor şi al problemelor financiare ale concurenţilor, precum Ultra Pro sau Flanco.

Sebastian Ghiţă susţine că afacerile Asesoft nu au crescut într-o piaţă competitivă, ci pe fondul falimentelor şi al problemelor financiare ale concurenţilor, precum Ultra Pro sau Flanco.

22.06.2010, 23:03 548

Omul de afaceri Sebastian Ghiţă, care controlează grupul localde companii Asesoft, a declarat pentru ZF că în condiţiileeconomice actuale va renunţa la orice contract finanţat din banipublici şi că se va concentra pe cele finanţate din bani europeni,pentru că ştie sigur "că aşa va fi plătit". "În ultimele luni,anumite divizii ale Asesoft au început să îşi primească banii cuîntârziere din contractele cu statul. Noi ne-am propus de acum doiani să ne orientăm numai către contractele finanţate din banieuropeni", a declarat Ghiţă.

Grupul Asesoft, care a avut anul trecut potrivit lui Ghiţă ocifră de afaceri de aproape 300 mil. euro, include companiileAsesoft International (integrator IT), Asesoft Distribution(distribuţie IT&C) - care anul trecut a cumpărat eMAG, înprezent cel mai mare retailer IT&C de pe piaţa locală-, AsesoftNet (aplicaţii web), Asesoft Smart (soluţii audio-video şi IT) şiTeamnet International (furnizor de soluţii IT pentru companii).

Potrivit lui Ghiţă, grupul estimează pentru acest afaceri încreştere cu până la 350 mil. euro. Omul de afaceri a explicat căafacerile Asesoft au crescut pe fondul falimentelor şi alproblemelor financiare ale concurenţilor. "Mulţi competitori dindomeniile de activitatea ale Asesoft au anunţat problemefinanciare, precum Ultra Pro sau Flanco", a explicat Ghiţă.

Două companii ale Asesoft, respectiv, Teamnet International şiAsesoft International, vor furniza Serviciului de TelecomunicaţiiSpeciale (STS) aplicaţii software de 9,99 mil. lei (2,3 mil. euro),care vor asigura interoperabilitatea agenţiilor de urgenţă(Poliţie, Ambulanţă etc) conectate la serviciul de urgenţă 112,relatează Mediafax. Contractul este finanţat de Fondul European deDezvoltare Regională şi bugetul de stat, potrivit anunţuluipublicat pe www.e-licitatie.ro. La licitaţie au mai participatEutron Invest România, Romanian Soft Company, Xor IT Systems şiasocierea Softbit Services şi Eximod.

Proiectul constă în achiziţionarea de pachete software şisisteme informatice şi de servicii de dezvoltare de software IT.STS este operatorul serviciului de urgenţă 112. Acesta a fostlansat la nivel naţional în 2005 în urma unei investiţii de 40 demilioane de euro şi a avut ca furnizor principal compania suedezăEricsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesarconectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiiledispecer. Serviciul 112 are peste 700 de angajaţi, din care circa600 sunt operatoare. Potrivit datelor STS, serviciul 112 poateprimi simultan 1.200 de apeluri, din care 100 pot fi preluateinstantaneu. Numărul apelurilor către serviciul 112 s-a ridicatanul trecut la 23,91 milioane, din care un număr de 5,757 milioaneau fost cazuri de urgenţă. Din totalul cazurilor de urgenţă, unnumăr de 1,527 milioane au fost transferate către Poliţie şi 2,766milioane către Serviciul Ambulanţă, conform datelor STS.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va organiza în luna augusto licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente de comunicaţii dedate, terminale informatice şi servere pentru calculatoare,valoarea contractului fiind estimată între 3,5 şi 5,8 milioane delei (820.000 euro şi 1,4 milioane de euro). Contractul, finanţatdin bani publici, va fi valabil patru luni de la data acordării.Companiile care doresc să participe trebuie să depună o garanţie de95.000 de lei (22.400 de euro) plus o garanţie de bună execuţie de5% din valoarea contractului fără TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO