Business Hi-Tech

Seful Digital Cable Systems: Mediul rural va fi un rezervor important de crestere. Unde e o scoala, acolo e si cerere pentru net

Seful Digital Cable Systems: Mediul rural va fi un rezervor important de crestere. Unde e o scoala, acolo e si cerere pentru net

Dinu Malacopol este director general al Digital Cable Systems din primavara acestui an. El are o experienta de peste 20 de ani in industria telecom si a ocupat diverse pozitii de management in sectorul public si privat. Astfel, Malacopol a fost secretar de stat in Ministerul Comunicatiilor si a ocupat diferite pozitii de management in cadrul companiilor Romtelecom, Cable Vision Romania, Belle Canada, Astral Telecom si UPC.

19.08.2009, 18:29 326

Mediul rural si cel mic-urban vor ramane in anii urmatori un rezervor important de crestere pentru operatorii telecom, in conditiile in care cele aproximativ patru milioane de gospodarii din aceste zone vor incerca sa recupereze decalajul urias de dezvoltare fata de marile orase, afirma Dinu Malacopol, 46 de ani, directorul general al Digital Cable Systems, unul dintre cei mai mari furnizori de cablu TV de pe piata.

Compania controlata de fondul de investitii AIG acopera o zona intinsa din Romania, in special mediul rural, orasele mici si diferite cartiere rezidentiale.

"Geografic, reteaua noastra se intinde din Timis, prin zona subcarpatica, in judetele Gorj, Arges, Valcea Prahova, Ilfov, Buzau, Vrancea dar avem operatiuni si in Mehedinti, Satu Mare si Neamt", relateaza Malacopol, care precizeaza ca numarul clientilor din mediul rural este de "cateva zeci de mii".

 

Nu construim infrastructura "in orb"

"Exista cerere in mediul rural, dar nu as putea spune ca aceasta este o surpriza pentru noi", spune seful DCS. 

Totusi, DCS nu a demarat investitii in furnizarea de servicii internet "in orb", ci doar in acele zone in care a existat cerere. "Cel mai concret semn al cererii din mediul rural este existenta unei scoli sau a unui liceu, sau a ambelor. In momentul in care exista unitati scolare este clar ca exista cerere pentru ca in mod normal ne adresam in primul rand tinerilor. Dupa ce anuntam intentia de a introduce servicii de internet, strangem optiunile de instalare, construim business case-ul si dupa aceea instalam serviciul", spune Malacopol.

Posturile TV locale - atu in lupta cu platformele nationale de televiziune prin satelit

De ce ramane insa cablul TV o optiune in conditiile concurentei dure exercitate de ofertele de televiziune prin satelit ale RCS&RDS si Romtelecom (Dolce)?

"Pe cablul analogic avantajul competitiv absolut convingator din punctul de vedere al continutului este reprezentat de programele locale, care nu sunt prezente pe platformele de televiziune prin satelit si nici nu sunt transmise terestru. Majoritatea programelor de acest tip sunt localizate la nivelul unor orase si nu la nivelul unor regiuni, iar un operator mic decide mult mai repede sa schimbe un program din grila daca are cerere din partea clientilor", explica Malacopol.

In ce priveste internetul exista, pe langa copii, si un alt motor de crestere - respectiv fenomenul de migratie a fortei de munca. "Familiile au nevoie de internet, de programe de comunicare audio video precum Skype. Cand exista o nevoie, inclusiv oamenii in varsta invata destul de repede sa lucreze cu calculatorul, cu internetul."

Un avantaj al prezentei in rural - concurenta e mai mica

Seful DCS admite ca unul dintre motivele care justifica prezenta in orase mici si mediul rural este concurenta redusa prin comparatie cu marile orase. "Exista o diferenta in nivelul de concurenta si in asteptarile clientului. Bineinteles ca in conditiile de concurenta din marile orase exista un razboi al vitezelor intre toti operatorii, pe cand in rural oamenii nu au nevoie de cine stie ce aplicatii, de viteza pentru a descarca filme sau muzica de pe DC++ sau torrente. Oamenii chiar poate au mai multa nevoie de aplicatii utilitare decat in oras. In mediul rural internetul nu este un bun de larg consum. Cererea este aici pe o panta crescatoare spre deosebire de marile orase, care sunt cvasisaturate. De aceea noi credem ca acesta este un model de succes pentru a creste."

DCS urmareste cresterea in zonele rurale si mic-urbane atat organic, cat si prin preluarea jucatorilor mici, care nu mai pot tine pasul cu evolutia pietei.

"Proiectul strategic al DCS este consolidarea industriei de cablu pentru ca in continuare exista cateva sute de operatori de cablu in Romania care n-au fondurile necesare pentru dezvoltare. Proiectul strategic al DCS este tocmai o astfel de consolidare si o investitie accelerata in introducerea de servicii triple play."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO