Business Hi-Tech

Start-up-ul fintech Etvas, cofondat de Ilie Ghiciuc, un antreprenor din Iaşi care a mai pus bazele unei companii de dezvoltare de software, a atras o investiţie de 1 mil. euro: „Fondurile atrase prin această finanţare vor fi utilizate pentru dezvoltarea platformei, ceea ce va impune şi creşterea echipei de developeri”

Start-up-ul fintech Etvas, cofondat de Ilie Ghiciuc, un antreprenor din Iaşi care a mai pus bazele unei companii de dezvoltare de software, a atras o investiţie de 1 mil. euro: „Fondurile atrase prin această finanţare vor fi utilizate pentru dezvoltarea platformei, ceea ce va impune şi creşterea echipei de developeri”

Ilie Ghiciuc şi Sören Timm, fondatorii startup-ului Etvas

Autor: Alexandra Cepăreanu

03.03.2021, 14:01 103

Start-up-ul fintech Etvas, înfiinţat de Ilie Ghiduc - un antreprenor din Iaşi care a cofondat şi compania de dezvoltare de software Thinslices - şi Sören Timm, co-fondator din Germania şi expert în servicii financiare, a atras o finanţare de un milion de euro de la mai mulţi investitori, printre care se numără şi două dintre cele mai importante fonduri de tip venture capital din Europa - High-Tech Gründerfonds şi Main Incubator, potrivit reprezentanţilor companiei.

De asemenea, fondurile atrase prin această finanţare vor fi utilizate pentru dezvoltarea platformei, ceea ce va impune, în perioada următoare şi creşterea echipei de developeri. În prezent, platforma Etvas este dezvoltată cu ajutorul unei echipe de specialişti IT români.

Platforma software as service de tip B2B2C dezvoltată de startup-ul Etvas, înfinţat în 2019, se bazează pe tehnologia AI şi funcţionează sub forma unui marketplace, care pune în legătură, pe de o parte, parteneri din industria financiară – bănci şi companii de asigurări cu furnizorii de servicii cu valoare adăugată.

„Conceptul de servicii cu valoare adăugată vine să completeze nevoia tot mai mare a companiilor de a-şi fideliza clienţii şi de a monetiza mai bine relaţia cu aceştia. Într-o piaţă tot mai competitivă, oferirea de extra-beneficii, într-un mod relevant, care are în spate tehnologia AI, devine elementul diferenţiator”, a spus Ilie Ghiciuc, co-fondator Etvas.

Astfel, Etvas ajută companiile să ofere clienţilor finali servicii personalizate, apropiate de nevoile lor curente. Serviciile sunt sugerate consumatorilor pe baza unor criterii relevante – inclusiv instoricul lor financiar, prin intermediul algoritmilor de machine learning. De asemenea, platforma este deja utilizată de una dintre cele mai mari bănci din Germania. 

„Noutatea cu care vine Etvas este că toate serviciile sunt concentrate într-o singură platformă, printr-o soluţie white-label sau integrată prin API ori SDK. Acest lucru permite customizarea rapidă şi la costuri reduse a aplicaţiilor sau site-urilor web ale băncilor sau companiilor de asigurări. Practic, partenerii de business selectează serviciile aflate pe marketplace şi le adaugă în propriile aplicaţii, în funcţie de nevoile clienţilor. Extra-beneficiile sunt deja negociate şi organizate în ecosisteme. Acestea pot fi accesate la tarife fixe, lunare sau anuale. Odată implementată soluţia, activarea unui extra-serviciu pentru clienţii finali devine o operaţiune de câteva minute”, a explicat co-fondatorul companiei.

Printre investitori se mai regăseşte fondul Plug and Play, din Silicon Valley şi Sparkasse Bremen, care şi-a crescut interesul pentru investiţiile în zona digitală, potrivit sursei citate.

De asemenea, Etvas a fost susţinut printr-o investiţie „pre-seed” şi de către Next Commerce Accelerator, care are în spate investitori precum Edeka, Haspa, Tchibo şi Beiersdorf.

 
AFACERI DE LA ZERO