Americanii de la Apple şi sud-coreenii de la Samsung, două companii cu ambiţii mari pe piaţa de gadgeturi purtabile - formată în principal din ceasuri inteligente şi brăţări de fitness - au suferit în 2021 o înfrângere surpriză, la scor, în faţa companiei chinezeşti Huawei, care a reuşit să acapareze circa un sfert din piaţă, după numărul de unităţi livrate, au declarat pentru ZF surse din piaţă, citând rapoarte ale unei companii de analiză. În mod surprinzător, Huawei ar fi fost pe primul loc şi după venituri, cu o cotă de circa 20%.
În ultimele trei luni ale anului 2021 Huawei ar fi avut o cotă de piaţă medie de peste 26%, în timp ce al doilea loc pe piaţă a fost ocupat de altă companie din China - Xiaomi (Mi), cu peste 20%. Nici măcar locul trei nu a fost ocupat de Apple sau Samsung ci de gadgeturi non-brand, posibil echipamente vândute de mari lanţuri de retail la preţuri foarte mici, care astfel au reuşit să urce sus în clasament.