Business Hi-Tech

Un român conduce la Google divizia de marketing pentru IMM-uri în Europa Centrală şi de Est

Un român conduce la Google divizia de marketing pentru...

Autor: Ioana Nita

13.01.2016, 19:50 1160

Rareş Rusu, românul care coordona activitatea de marketing a gigantului american Google în România şi ţările balcanice, a fost promovat pe poziţia de şef al diviziei de marketing pentru IMM-uri pentru regiunea Europa Centrală şi de Est (ECE).  Practic, el este responsabil de strategia Google pentru dezvoltarea businessului de publicitate pentru întreprinderile mici şi mijlocii în această regiune, gestionând însă în continuare şi activitatea de marketing din România, dar şi din Ucraina şi fostele ţări comuniste (CIS).

„Munca noastră este axată în prin­cipal pe educarea IMM-urilor în folo­sirea promovării online, dar şi pe dez­voltarea ecosistemului de agenţii care ajută aceste IMM-uri să-şi constru­ias­că o prezenţă online şi să se pro­mo­ve­ze eficient”, a declarat Rusu. El a adă­ugat că echipa diviziei de mar­ke­ting pentru IMM-uri din ECE este for­mată din persoane cu experienţe pro­fe­sio­nale diverse - de la marketing tra­diţio­nal la consultanţă sau data mining, care sunt situaţi în ţări diferite.

Rareş Rusu (foto dreapta) coordonează întreaga activitate de marketing dedicată IMM-urilor – de la strategie, consultanţă în achiziţie, parteneriate şi educarea pieţei de profil, în 16 ţări din ECE începând cu septembrie 2015.

„Gradul de dezvoltare din regiune, de la educaţia antreprenorială, management al afacerii şi până la stadiul industriei de advertising, este încă sub ceea ce întâlnim în vestul Europei, însă rata de creştere este puternică. Misiunea noastră este să ajutăm acest sector al IMM-urilor să se dezvolte şi mai rapid. Pentru aceast obiectiv, agenţiile de publicitate sunt principalul nostru partener”, a precizat Rusu.

Google lucrează direct, prin programul de parteneri, cu peste 7.000 de agenţii din ECE, reuşind să ajungă astfel la aproximativ un milion de IMM-uri pe an prin intermediul diferitelor programe de training sau campanii de marketing. 

Rareş Rusu s-a alăturat echipei locale Google în 2011 pe poziţia de marketing manager. Anterior, el a lucrat timp de aproape 4 ani în cadrul companiei de consultanţă de  management McKinsey & Company.  În 2006, el a absolvit Facultatea de Relaţii Internaţionale din cadrul ASE Bucureşti, iar în 2009 a obţinut şi o diplomă de MBA de la Insead.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO