Business Hi-Tech

Vanzarea de mobila funerara, o afacere cu viata lunga

20.03.2001, 00:00 42



Cine s-ar fi gandit vreodata ca se pot face bani buni din vanzarea sicrielor pe Internet? ai totusi doi intreprinzatori au avut ideea de a porni fiecare cate o astfel afacere. Mai suprinzator este insa faptul ca, spre deosebire de majoritatea dotcom-urilor, acestea au devenit chiar profitabile, dupa cum relateaza editia online a revistei Business Week.

In cazul lui Mark Zeabin , ideea de a deschide o companie cu activitate pe Internet i-a venit intr-un moment nefericit, dupa decesul bunicii sale in ianuarie 1997. In timp, Mark a reusit sa stranga niste bani, sa imprumute altii de pe la rude sau chiar de la guvernul canadian si sa infiinteze Casketfurniture.com.

Site-ul comercializeaza printre altele cutii pentru animale de casa, canapele si ladite, toate fabricate din lemn. Ratiunea? Reducerea la maximum a cheltuielilor pentru funeralii prin transformarea mobilierului pe care decedatul l-a cumparat in sicrie (sic!).

Surprinzator, Casketfurniture.com a fost un succes si a devenit profitabila chiar anul trecut, cand la bursele din intreaga lume apele s-au dovedit a fi foarte tumultoase pentru majoritatea firmelor din noua economie.

Zeabin are chiar vise frumoase in ceea ce priveste viitorul site-ului. Din moment ce anual mor 2,6 milioane de americani, pe piata sicrielor au loc multi jucatori, mai ales cei care, ca si Casketfurniture.com ofera calitate maxima la un pret redus. Dupa declaratiile fondatorului, daca afacerea va merge bine in continuare, firma ar putea intra la bursa in doi-trei ani.

Chiar daca are multe sanse de a prinde o parte buna din piata online a cosciugelor, Zeabin se teme de YourCoffin.com. Acest site rival a inregistrat deja un trafic de cinci milioane de vizitatori in numai zece luni de existenta.

Mai mult, YourCoffin.com ofera detalii asupra a 101 modalitati de utilizare "alternativa" a sicrielor, toate in ambianta creata de cateva fotomodele.

Site-ul a debutat pe Internet in mai 2000. Pana acum, cel mai bine vandute au fost tricourile pe care se afla fotografiile a doua fotomodele gemene.

Totusi, compania a vandut si cateva sute de "componente" pentru sicrie. Masutele pentru cafea al caror pret ajunge la 479 de dolari sunt cele mai populare iar printre cei mai fideli clienti se numara adolescentii (care le cumpara pentru amuzament) si directorii de companii ce activeaza in domeniul pompelor funebre.

"Intr-o zi voi fi inmormantat in masuta pe care obisnuiesc sa servesc zilnic o ceasca cu cafea", glumeste Don Styph, unul dintre fondatorii site-ului.

Unii ar crede ca aceste doua companii cu acelasi obiect de activitate vor avea acelasi sfarsit ca si magazinele virtuale pentru animalele de casa, spre exemplu, sau ca orice alt dotcom. Lucrurile stau putin altfel atunci cand vine vorba de industria online a pompelor funebre.

Ambele companii sunt in crestere si fiecare spera sa-si imbunatateasca puternic profitabilitatea in anul care vine. Cerul se intuneca numai in relatiile dintre cele doua firme. Zeabin acuza fondatorii site-ului YourCoffin.com ca i-au furat ideea, dar spune ca datorita calitatii superioare produsele sale vor avea mai mult succes decat cele ale firmei competitoare.

"Nici gand", vine replica lui Brad Miller, celalalt fondator al YourCoffin.com, care aduce ca argument pretul produsului care se vinde cel mai bine si care costa doar 389 de dolari, si nu peste 1.000 $, ca in cazul firmei CasketFurniture.com.

Vanzarile insa cresc (de regula activitatea se inteteste in preajma sarbatorii de Halloween), fapt care dovedeste ca mobilierul care poate fi ulterior folosit drept sicriu prinde bine la nord- americani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO