Business Hi-Tech

Vânzările de televizoare au crescut cu 10% în trim. II

16.08.2010, 23:56 27

Vânzârile de notebook-uri, televizoare şi telefoane mobileinteligente sunt printre puţinele care au înregistrat creşteri înal doilea trimestru, în contextul în care piaţa de electronice,electrocasnice şi produse IT&C a înregistrat un nou declin,potrivit companiei de cercetare GfK.

Piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut cu15% în T2, la 266 de milioane de euro, comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, când a fost de 313 milioane de euro.

Dan Ostahie, patronul Altex, unul dintre cei mai mari retailerielectro-IT, susţine că piaţa nu a scăzut cu 15%. "Scăderea a fostmai mică, în linie cu situaţia economică", a spus Ostahie. PotrivitGfK, vânzările de televizoare au crescut cu peste 10% datorităCampionatului Mondial de Fotbal şi promoţiilor retailerilor dinluna iunie pe fondul creşterii TVA. De asemenea, s-au vândut cu28,5% mai puţine telefoane mobile, smartphone-urile fiind singurulgrup de produse care şi-a mărit vânzările în unităţi. Cea mai marescădere a avut-o sectorul imprimantelor, respectiv de 28,9%, pefondul lipsei de proiecte publice. Valoarea pieţei a fost de 7milioane de euro.

Dintre cele şapte segmente ale pieţei locale de bunuri defolosinţă îndelungată monitorizate de GfK, singurul care aînregistrat o creştere a fost cel al electronicelor de larg consum,respectiv de 1,3%, atingând vânzări de 55 milioane euro. Anultrecut vânzările de bunuri de larg consum au scăzut cu 42,6%, la1,42 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO