Business Hi-Tech

Viacom si CBS semneaza acorduri de distributie pe web a continutului propriu cu Joost si YouTube

22.02.2007, 18:02 24

Companiile media traditionale cauta noi metode de a atrage consumatorii, care isi aloca timpul liber navigand pe Internet si distrandu-se cu aparate precum iPod.
Viacom, detinatorul posturilor MTV si Comedy Central, care produc emisiuni ideale pentru vizionarea pe Internet, a anuntat ca a ajuns la o intelegere cu Joost pentru distribuirea online a emisiunilor video, scrie New York Times.
Parteneriatul ia nastere la mai putin de doua saptamani de cand Viacom a cerut YouTube sa renunte la peste 100.000 de clipuri video care contineau emisiuni de pe MTV sau extrase din "The Daily Show".
Intelegerea cu Joost ofera companiei Viacom ceea ce nu a reusit sa obtina de la YouTube - o parte a veniturilor din publicitate. Niciuna din companii nu a dorit sa dezvaluie termenii parteneriatului, insa analistii considera ca un procentaj 65-35 in favoarea Viacom pare rezonabil.
Emisiunile oferite vor contine pauze publicitare, dar numarul acestora va fi redus decat in cazul posturilor de televiziune traditionale. Joost va oferi Viacom si un anume grad de control asupra continutului media, intrucat nu permite utilizatorilor sa-si incarce propriile fisiere. Site-ul va oferi numai clipuri video de la Viacom sau partenerii sai.
Joost a anuntat ca intentioneaza sa devina un serviciu global pana la inceputul lunii iunie. Spre deosebire de YouTube, Joost necesita ca utilizatorii sa instaleze un software pentru vizionarea clipurilor.
Aproximativ 20.000 de persoane participa la testarea sistemului.
Scopul Joost este de a oferi o experienta cat mai asemanatoare cu vizionarea televizorului, a declarat Yvette Alberdingkthijm, vicepresedinte in cadrul companiei.
Printre posturile pe care Viacom le va oferi se numara MTV, Comedy Central, VH1, Spike TV, Logo si BET.
Paramount Pictures, o divizie Viacom, va oferi filme de lung-metraj.
Pe langa continutul media de la Viacom, Joost va avea emisiuni de pe National Geographic Channel si muzica din catalogul Warner Music.
Viacom nu a exclus oferirea continutului sau si altor site-uri, cum ar fi YouTube, dar numai daca ajung la o intelegere in ceea ce priveste dreptul de copyright. "Suntem intotdeauna interesati de noi parteneri", a declarat Philippe Dauman, directorul executiv al Viacom.
Pe de alta parte, un acord intre Google si CBS va permite utilizatorilor YouTube sa vada clipuri din emisiuni CBS precum "The Late Show with David Letterman", precizeaza Wall Street Journal. Companiile au discutat de asemenea posibilitatea de a oferi spoturi radio CBS in reclamele Google.
Insa compania media si gigantul motor de cautare nu au cazut de acord in ceea ce priveste durata parteneriatului. Desi discutiile ar putea fi continuate ulterior, Google si CBS intentioneaza sa colaboreze doar la nivelul unor initiative modeste.
Google, care a achiztionat YouTube pentru 1,65 mld. euro (1,21 mld. euro) anul trecut, poarta in prezent discutii similare cu postul britanic BBC.
Viacom, News Corporation si NBC Universal iau in considerare lansarea unui serviciu care va concura cu YouTube, dar surse din industrie au precizat ca proiectul a fost incetinit din cauza conflictelor de interese care ar aparea intre companii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO