Business Hi-Tech

Victor Armăşelu, vicepreşedinte, Samsung Electronics România şi Bulgaria: Piaţa locală de televizoare s-a situat la 410 milioane euro anul trecut, în scădere uşoară faţă de 2021. Românii aleg televizoare tot mai mari, diagonala medie fiind acum de 50 de inci (127 cm)

Victor Armăşelu, vicepreşedinte, Samsung Electronics România şi Bulgaria: Tehnologia QLED s-a democratizat. În momentul de faţă se pot cumpăra televizoare QLED de 43 de inci (109 cm) cu sub 2.000 de lei, iar acum cinci ani tehnologia QLED era vârful de gamă. Practic, cu cât produci mai mult, cu atât costurile de cercetare-dezvoltare se amortizează mai repede şi atunci poţi să ieşi în piaţă cu preţuri din ce în ce mai accesibile. Şi mereu apar tehonologii mai noi şi mai performante.

Victor Armăşelu, vicepreşedinte, Samsung Electronics România şi Bulgaria: Tehnologia QLED s-a democratizat. În momentul de faţă se pot cumpăra televizoare QLED de 43 de inci (109 cm) cu sub 2.000 de lei, iar acum cinci ani tehnologia QLED era vârful de gamă. Practic, cu cât produci mai mult, cu atât costurile de cercetare-dezvoltare se amortizează mai repede şi atunci poţi să ieşi în piaţă cu preţuri din ce în ce mai accesibile. Şi mereu apar tehonologii mai noi şi mai performante.

Autor: Ioana Nita

02.05.2023, 12:30 166

Samsung a vândut anul trecut 7.500 de televizoare şi proiectoare din gama premium numită Lifestyle.

Anul trecut s-au vândut aproape 1,3 milioane de televizoare în România în valoare totală de 2 miliarde lei (410 milioane euro), piaţa fiind în scădere cu 2% din punct de vedere cantitativ, şi cu 4% în valoare comparativ cu anul 2021, în condiţiile în care 2022 a fost marcat de declanşarea războiului de la graniţă şi de un context economic nefavorabil cu o inflaţie în creştere. Faţă de 2019, anul precedent declanşării pandemiei, piaţa de televizoare din România a scăzut în 2022 cu 25% din punct de vedere al numărului de unităţi livrate şi cu 3% din punct de vedere al valorii vânzărilor. Livrările de televizoare au avut o creştere mare în 2021, după o piaţă relativ constantă în 2020, atunci când s-a declanşat pandemia.

„Anul trecut piaţa nu a fost aşa de bună ca în alţi ani, a fost în scădere cu 2% cantitativ şi 4% valoric, dar trebuie să ne gândim şi la faptul că am avut o inflaţie de peste 13%, iar dacă coroborăm factorii aceştia ajungi la concluzia că nu a fost un an foarte bun în general. Anii 2021 şi 2022 au fost ani în care cel puţin în Europa de Vest, creşterea a fost de circa 30-40%, iar la noi este adevărat că a crescut mai puţin, în a  doua jumătate din 2022 înregistrându-se chiar o scădere. Practic, 2021 şi începutul lui 2022, până să înceapă războiul din Ucraina, au fost perioade foarte bune pentru vânzările de televizoare pentru că oamenii se gândeau că dacă vor mai exista lockdownuri, dacă nu vor mai putea ieşi în oraş sau pleca în excursii, cel mai bine este să cumpere lucruri pentru casă. Anul 2021 a fost un an extrem de bun, practic nu puteam produce cât puteam vinde, mă refer la nivel global“, a explicat evoluţia pieţei de televizoare într-un interviu pentru ZF Victor Armăşelu, vicepreşedinte al  Samsung Electronics România şi Bulgaria. Gigantul sud-coreean este liderul pieţei locale de televizoare, cu o cotă de 45% în valoare, iar aproape toate modelele de TV-uri vândute de Samsung în România sunt „smart“ – 98%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO