♦ „În alte ţări vedem cum companiile au deja un departament care să se ocupe de adopţia AI, au o echipă care să aibă leadershipul pe iniţiative legate de AI, există un roadmap pentru foarte multe companii, există parteneriate cu jucători specializaţi în AI, ceea ce nu prea se întâmplă şi în România. Iar viteza contează foarte mult.“
Companiile din România sunt încă reticente în a implementa şi utiliza inteligenţa artificială (artificial intelligence - AI) pentru că există o conectare încă insuficientă a organizaţiilor din România la ceea ce se întâmplă la nivel european şi global, consideră Eugen Schwab, vicepreşedinte pentru cercetare şi pentru Europa Centrală şi de Est în cadrul companiei de consultanţă şi analiză Pierre Audoin Consultants (PAC). El a adăugat că un studiu realizat de PAC pe un eşantion de 4.000 de companii IT active la nivel european arată că aproape 60% dintre acestea au o strategie şi consideră AI-ul foarte important, în timp ce doar 25% dintre companiile din România se încadrează la această categorie.
„Noi facem nişte studii despre tendinţele văzute din partea de cerere, discutăm şi preluăm informaţii şi date de la 4.000 de jucători din IT la nivel european şi global. În România, în discuţiile pe care le-am avut, vedem pentru întrebarea - AI văzut strategic - doar undeva între 20% şi 25% dintre companiile medii şi mari din România, la care se mai adaugă 10% - 15% care ar corespunde celui de-al doilea răspuns - AI este un intrument care îi va ajuta în viitor. De ce? Pentru că este o rezistenţă şi o negare a ceea ce vine aparent prea repede şi pentru că există o conectare încă insuficientă a organizaţiilor din România la ceea ce se întâmplă la nivel european şi global“, a spus Eugen Schwab în cadrul conferinţei ZF Digital Summit 2023, care a avut loc în luna noiembrie.