Business Hi-Tech

ZF IT Generation. Alexandru Cojocaru, cofondator şi CEO al Licenseware – ecosistem de gestiune a licenţelor software: Vrem ca anul acesta să creştem de cinci ori ca să ajungem la venituri recurente lunare de 100.000 euro. Atingerea acestui obiectiv ne va ajuta să luăm runda de serie A

Autor: Ioana Nita

06.01.2023, 08:00 187

♦ Start-up-ul a ajuns în doi ani la finanţări în valoare totală de circa 1,6 mil. euro ♦ Licenseware are în prezent o campanie de strângere de fonduri pe platforma Seedblink.

Start-up-ul local Licenseware, ce dezvoltă un ecosistem de apli­caţii prin care ajută com­pa­niile să îşi gestioneze costurile aso­ciate utilizării de aplicaţii soft­ware şi riscurile licenţierii, şi-a propus să ajungă anul acesta la venituri recurente lu­nare de 100.000 euro, de cinci ori mai mari decât în prezent, atingerea acestui obiectiv urmând să ducă proiectul către runda de finanţare de tip serie A. În luna decem­brie 2022, start-up-ul a anunţat obţi­ne­rea unei investiţii în valoare totală de aproape un milion de euro, runda de finan­ţare fiind condusă de Early Game Ventures, căruia i s-au alăturat şi Fortech Investments, Acequia Capital, Hellen’s Rock, plus Roca X, Growceanu, Transylvania Angels Network şi Startup Wise Guys.

„Pentru anul acesta avem un obiectiv comercial: atingerea a 100.000 de euro ca venit lunar recurent, de cinci ori mai mare faţă de acum. Este obiectiv destul de agresiv, dar este şi relevant pentru etapa în care suntem noi ca dezvoltare. Atingerea obiectivului o să ne dea practic undă verde să intrăm în etapa de strângere de fonduri pentru seria A, unde o să vizăm o evaluare mult mai mare decât am avut până acum. Noi estimăm ca în următoarele 12 luni să începem să ridicăm seria A“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alexandru Cojocaru, cofondator şi CEO al Licenseware.

El a pus bazele proiectului Licenseware începând din 2020, împreună cu Ciprian Grigore, care se ocupă de partea tehnică din poziţia de CTO. În cei doi ani de existenţă, start-up-ul a reuşit să atragă în total investiţii de circa 1,6 mil. euro. Pe lângă ultima investiţie obţinută, Licenseware a mai primit finanţare în două runde – câte 120.000 euro, respectiv 500.000 euro, de la Early Game Ventures şi Fortech Investments.

„Runda din decembrie a fost de 975.000 de euro şi avem şi o campanie de crowdfunding de 100.000 de euro pe Seedblink, care se derulează chiar acum. Suntem pe la jumătatea rundei care probabil mai are încă circa două săptămâni până când se va închide la jumătatea lunii ianuarie. Am tot discutat cu cei de la Seedblink, mi-a plăcut abordarea lor şi ne-am gândit că ar fi o validare în plus pentru noi dacă şi investitori de tip crowdfunding văd potenţial în conceptul nostru. Fiind o companie de tip deep tech enterprise, este important să avem un produs uşor de înţeles nu doar pentru cei de specialitate, dar şi pentru publicul extins. Asta ne validează faptul că produsul va avea succes şi din punct de vedere comercial, atunci când vom face acest pas către «late majority adopters»“, a spus Alexandru Cojocaru.

O mare parte din investiţia recent atrasă de Licenseware va merge către acoperirea cheltuielilor cu resurse umane, iar circa 40% va fi alocată pentru zona de marketing şi vânzări.

„Avem o echipă de vânzări, iar de la începutul lunii ianuarie cel mai probabil o să adăugăm un «VP of sales» din SUA cu care suntem acum în ultimele etape ale negocierii. Pe lângă asta vom avea şi câteva companii de outsourcing care ne vor ajuta pe partea de lead generation, campanii de marketing, iar în paralel noi o să căutăm «account manageri» şi «software representatives» care practic vor intra în echipa internă“, a precizat el.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO