Business Hi-Tech

ZF IT Generation. Start-up Update. Fondatorii KFactory, soluţii software pentru digitalizarea fabricilor: Vrem să accesăm o finanţare de 600.000-650.000 euro până la finalul anului şi să ne extindem în zona DACH şi SUA

Autor: Ioana Nita

25.08.2021, 08:00 175

Start-up-ul a deschis recent două birouri noi în străinătate - în Germania (Stuttgart) şi SUA (New York).

KFactory, start-up-ul local specializat în automati­zarea şi optimizarea proceselor operaţionale din industria producă­toare, se află în prezent în discuţii pentru obţinerea unei finanţări de 600.000-650.000 euro, sumă care îi va putea permite să se extindă pe noi pieţe şi să dezvolte în continuare platforma digitală dedicată fabricilor. Start-up-ul a obţinut prima finanţare anul trecut de la fondul local de investiţii Sparking Capital, SeedBlink şi doi business angels, în total aceasta situându-se la 225.000 euro.

„Această a doua rundă de finanţare o să fie dedicată extinderii în pieţele din zona DACH şi în SUA, deci vom scala în alte pieţe decât România. Evident că ne ţinem în continuare de planurile de extin­dere şi în România. Şi aici avem un pip­e­line puternic şi avem o echipă de vânzări locală ce îşi face treaba foarte bine. În al doilea rând, finanţarea va merge către dezvoltarea platformei – aducerea de noi funcţio­nalităţi care să aibă valoare adă­ugată mare pentru clienţi, să le aducă clienţilor un beneficiu semnificativ. Planul este să închidem runda de investiţii până la sfâr­şitul anului, iar runda este conturată în jurul sumei de 600.000-650.000 euro. Avem deja discuţii cu VC-uri locale şi regio­nale şi sperăm ca acestea să conclu­zioneze cât mai rapid într-o a doua rundă de investiţie pentru a ne continua creşterea aşa cum planificam”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Vlad Cazan, cofondator al KFactory. Recent, start-up-ul a deschis două noi birouri în străinătate - unul în Germania şi unul în SUA, acestea alăturându-se birourilor din România şi Portugalia. „Avem un nou coleg care stă în Stut­tgart şi care este country manager pentru zona DACH şi cu care avem pla­nuri de extindere în pieţele din jur. Şi al doilea birou important este la New York – avem un partener acolo cu care plănuim dez­voltarea pe piaţa din SUA”, a punctat el.

Ce face însă KFactory? Start-up-ul integrează noile tehnologii, cum ar fi IIoT (industrial internet of things) şi machine learning în procesul de fabricaţie, transfor­mând un proces clasic într-unul nou, în care echipamentele industriale, comenzile, operatorii şi echipele de suport sunt actori într-un proces digital bine orchestrat. Platforma digitală monitorizează şi învaţă felul în care echipamentele industriale, operatorii, comenzile şi echipele de suport se comportă şi interacţionează în timpul proceselor operaţionale, astfel încât managerii să poată avea vizibilitate totală asupra întregului proces şi să poată lua decizii rapide şi informate.

Practic, platforma KFactory, accesibilă pe modelul SaaS (Software as a Service), cuprinde patru produse digitale pentru companiile de producţie din orice sector industrial: KFactory Core - produs digital dedicat colectării de date direct de pe linia de producţie, ce înţelege şi optimizează performanţa procesului de producţie prin analize în timp real şi de context, KFactory Analytics - instrument de analiza vizuală complexă a datelor istorice din producţie, KFactory Knowledge - care aplică algoritmi de tip machine learning pentru identificarea şi clasificarea tendinţelor din producţie, şi „Echipa de ingineri virtuali” - produs inovator dedicat urmăririi şi optimizării proceselor operaţionale din producţie, mentenanţă, logistică şi calitate.

KFactory a lansat soluţia „Echipa de ingineri virtuali” în toamna anului trecut, aceasta fiind bazată pe un concept unic în piaţă, după cum susţin fondatorii.

„Este vorba de un concept inovativ, unic în zona de industry 4.0 şi în zona de automatizare a proceselor operaţionale dintr-o fabrică şi nu numai. Am încheiat şi o serie de parteneriate cu cei cu care colaborăm foarte intens, cum ar fi UiPath, Druid, Microsoft, pentru a dezvolta acest nou concept inovativ - inginerii virtuali. Totodată, am avut ocazia să să creăm parteneriate şi cu companii precum Dendrio, parte din grupul Bittnet, care este un partener de vânzare, dar şi de tehnologie”, a precizat Vlad Cazan.

Ce înseamnă mai exact soluţia de „ingineri virtuali”? „Este o platformă care preia date din toate sursele existente într-o fabrică, rezolvând astfel o problemă pe care o recunosc toţi producătorii - de la cei medii până la cei mari şi foarte mari, şi anume faptul că în mod clasic producătorii de tehnologie rezolvă problema aşa cum o ştiu ei, o problemă punctuală egal o soluţie IT. Fiecare dintre ei se bucură că au rezolvat acea problemă, vin cu dashboard-uri şi cu tot felul de rapoarte, numai că din perspectiva producătorilor asta este o problemă, pentru că atunci când ai o singură soluţie este ok, dar când ai două, trei, cinci, zece care rezolvă probleme punctuale şi din producţie, şi de mentenanţă, şi de calitate, şi din supply chain, ş..a.m.d., nu mai este ok.”, a explicat Adrian Dima, cofondator al KFactory. El a adăugat că este un gol de înţelegere a cerinţelor între companiile de producţie şi companiile de tehnologie. 

„Oamenii de tehnologie tind să vadă lucrurile strict din punct de vedere IT şi oamenii de producţie îşi văd problemele care sunt reale şi concrete. Noi am reuşit cumva să umplem acest gol şi să venim cu o platformă care se conectează la toate sursele, indiferent care sunt ele, de la ce producător. Practic, platforma se conectează la sursele din producţie IoT, indiferent de tipul de platformă de IoT - noua, veche, tipul de utilaj - nou, vechi, indiferent de producător, de tipul acelui utilaj, ş.a.m.d., şi consolidăm informaţiile în aşa fel încât să le livrăm într-o formă simplă şi eficientă pentru producători, astfel încât echipele operaţionale să înţeleagă ce au de făcut în momentul acela fără să mai fie nevoie de analiza a <<n>> soluţii, <<n>> dashboard-uri şi <<n>> fişiere Excel. Ca atare, platforma noastră este foarte bine primită în piaţă de către companiile de producţie.”

În cadrul platformei digitale numită „Echipa de ingineri virtuali”, start-up-ul a integrat recent şi
„inginerul virtual verde”, acesta fiind dedicat monitorizării surselor de emisii de carbon direct din fabrică. Mai exact, prin utilizarea inteligenţei artificiale acesta va fi capabil să recomande cele mai bune practici pentru reducerea emisiilor, în condiţiile în care prioritatea va rămâne optimizarea proceselor operaţionale. „Inginerul virtual verde” va fi disponibil începând din toamna acestui an pentru toate companiile ce au ca scop implementarea acţiunilor de monitorizare şi reducere a emisiilor de carbon.

Proiectul KFactory a avansat foarte mult de la obţinerea primei finanţări, start-up-ul reuşind să crească numărul de clienţi, atacând noi verticale din zona de producţie.

„În ultimul an am reuşit să aducem clienţi şi din industrii noi. Noi am pornit tradiţional din automotive şi am reuşit să intrăm în alte industrii cum ar fi lactate, bere, materiale de construcţii, turnare de aluminiu, construcţia de motoare electrice şi aşa mai departe. Acesta a fost un alt pas important pentru că am demonstrat că putem implementa platforma noastră pentru oricare dintre companiile de producţie, indiferent de zona sau de industria în care activează”, a spus Vlad Cazan.

La finalul acestui an, fondatorii KFactory şi-au propus să ajungă la un portofoliu de 20 de clienţi, plus 500% creştere, şi la un venit lunar recurent de 20.000 euro.

 
 
 
 
 

Vlad Cazan, cofondator KFactory: Vrem ca până la sfârşitul anului să ajungem la un portofoliu de aproape 20 de clienţi din industrii multiple - de la bunuri de larg consum, producători de bere, de lactate sau materiale de construcţii.

AFACERI DE LA ZERO