Business Hi-Tech

ZF Live. Mihai Rotaru, CEO Clever Taxi: Viitorul este al închirierilor. Tinerii nu mai vor să fie proprietari de maşini şi case

Mihai Rotaru, CEO Clever taxi

Mihai Rotaru, CEO Clever taxi

Autor: Bianca Dorobanţu

05.08.2016, 00:05 619

Între 1.800 şi 2.000 de taxiuri sunt conectate simultan prin aplicaţia Clever Taxi, aceasta fiind astfel cea mai utilizată aplicaţie de transport urban din România, cu maşini în peste 20 de oraşe, a susţinut Mihai Rotaru, CEO Clever taxi, în cadrul emisiunii ZF Live. El a mai spus că în viitor noile generaţii vor folosi doar bunuri închiriate: de la maşini şi case până la echipamente hardware şi software.

Clever Taxi este prima aplicaţie de taxi lansată în România, de Mihai Rotaru şi Alex Dumitru, în anul 2012. Peste 27 de milioane de comenzi de taxi au fost procesate de când a fost lansată aplicaţia, la orele de vârf înregistrându-se 450 de comenzi pe minut, spune Rotaru.

„Când am lansat această aplicaţie, utili­zarea smartphone-urilor era mult mai redusă, şoferii nu auziseră cuvântul smartphone, dar încet-încet am atins o masă critică şi am lansat produsul.“

Codul aplicaţiei a fost scris iniţial de Mihai Rotaru împreună cu partenerul său, Alex Dumitru, iar acum echipa lor are 25 de oameni.

„Noi ne diferenţiem prin faptul că avem cea mai mare aplicaţie, cele mai multe taxiuri la un loc, cea mai mare acoperire naţională, în sensul produsului ca serviciu de a găsi o maşină. Problemele pe care vrem să le rezolvăm sunt găsirea rapidă a unei maşini, tariful şi calitatea şoferului.“

În comparaţie cu Uber, serviciul de transport alternativ celui de taxi, Mihai Rotaru spune că aplicaţia Clever Taxi a crescut de patru ori pe an (de când a fost lansat Uber). Au existat însă şoferi de taxi care au preferat să meargă la Uber, datorită taxelor mai mici pe care le au de plătit, a susţinut el. „În Bucureşti există între 8.000 şi 12.000 de taxiuri. În jur de 1.800 şi 2.000 de maşini sunt conectate simultan prin Clever Taxi în acest moment, de exemplu.  În general avem un sfert din flotă pe şosea  într-un moment dat, pentru că maşina nu poate funcţiona 24 de ore.“ Întrebat cât câştigă Clever Taxi în momentul în care un client comandă un taxi prin aplicaţia dezvoltată de companie, Rotaru a precizat că marja de profit cu care lucrează firma este de 3-5% faţă de 25% cu cât lucrează alţi jucători.

„Piaţa de taxi este de 700 milioane de euro anual în România şi este tipul de business care se bazează pe masa critică. Astfel, cine deţine masa critică deţine şi piaţa respectivă, iar noi ne orientăm să devenim un produs mai bun pe această piaţă.“

Oamenii fac recenzii în urma fiecărei curse cu un anumit şofer prin Clever Taxi, astfel ei pot avea „favoriţi“ sau pot suspenda acel şofer. 

„Am făcut multe funcţionalităţi ca să îmbunătăţim calitatea, avem cea mai buna flotă de şoferi de taxi si vrem ca această industrie să fie privită cu alţi ochi“. Ca perspectivă de business, CEO-ul Clever Taxi spune că în acest moment ei dezvoltă şi alte servicii.

„Avem o platformă de livrări pe care am lansat-o în câteva oraşe, prin care efec­tuam un serviciu logistic pentru companii de transport. Vrem să luăm cât mai mult din această piaţă de transport.“

De asemenea, aplicaţia Clever Taxi este prezentă şi în şapte oraşe din Ungaria. „Nu a fost focusul nostru, vom reataca în viitorul imediat. Vrem să ne extindem şi în afara ţării“.

Pierderea netă a Clever Taxi de 535.000 lei de anul trecut raportată se datorează inves­tiţiilor, spune Mihai Rotaru.

„În tehno­logie dacă ai profit este foarte  grav, scopul este să creşti cât mai mult.“

Compania locală Clever Tech, care a dezvoltat aplicaţia mobilă pentru co­menzi de taxi Clever Taxi, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de 667.000 lei, cu 46% mai mare decât în 2014, conform Ministerului de Finanţe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO