Business Internaţional

9 lucruri pe care nu ar trebui să le facem în primele 10 minute la locul de muncă

9 lucruri pe care nu ar trebui să le facem în primele...

Autor: Corina Zamfir

30.10.2016, 10:13 4537

Primele câteva minute de la începutul zilei de lucru sunt esenţiale pentru productivitatea din următoarele opt ore.

Dacă ajungi târziu la birou sau rămăi bolcat printre mulţimea de e-mail-uri pe care le primeşti, poţi foarte uşor să-ţi strici buna dispoziţie şi să îţi fie greu să te concentrezi restul zilei.

Cercetări cu privire la aceste aspecte au scos la iveală nouă capcane comune care te pot pune în dificultate în primele zece minute de lucru, potrivit businessinsider.

1.      Să întârzii la birou

Poţi să-ţi sabotezi întreaga zi înainte ca aceasta să înceapă. Un studiu recent, citat de The Huffington Post, a arătat că şefii tind să-i vadă pe cei care vin târziu la birou drept mai puţin conştiincioşi, dându-le rate ale performanţelor mai mici chiar dacă aceştia stau peste program. Nu este corect, dar aşa se întâmplă în realitate. Aşadar, încearcă să ajungi la timp la birou.

2.      Să nu-ţi saluţi colegii

Poţi avea parte de o atmosferă plăcută pentru tine şi cei din jur rezervându-ţi câteva minute pentru a discuta cu colegii. Dacă eşti un lider şi nu spui „bună” echipei tale, rişti ca abilităţile tale tehnice să fie subapreciate, potrivit lui Lynn Taylor, un expert naţional şi autor al "

3.      Să bei cafea

Dacă nu eşti acel tip de persoană care îşi bea cafeau imediat după ce se trezeşte, probabil o bei rapind când intri în birou. Cercetătorii spun că cel mai bun moment pentru cafea este după ora 9:30 deoarece cortizonul, hormonul stresului, îţi furnizează, în general, energia între orele 8 şi 9. Când bei cafeaua în acest interval, corpul produce mai puţin cortizon. După ce cortizonul atinge nivelul maxim şi începe să scadă, vei avea probabil nevoie de cel impuls al cafelei.

4.      Să răspunzi la fiecare e-mail pe care îl primeşti

După ce te-ai aşezat pe scaunul tău, este foarte tentant să cazi pradă mesajelor pe care le-ai primit în timpul nopţii. Potrivit lui Michael Kerr, un speaker de afaceri internaţional şi autor al „You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work”, în primele 10 minute ar trebui să scanezi şi să prioritizezi rapid mesajele. În acest fel, poţi să vezi dacă este ceva urgent şi să-ţi faci un plan pentru a răspunde celorlate e-mail-urile mai târziu. “Verificarea e-mail-urilor poate devein una dintre acele cerinţe care să te facă să crezi că realizezi lucruri, dar pericolul este că nu te ocupi de sarcinile importante”, spune Kerr.

5.      Să te apuci de treabă fără să ai un plan în minte

Înainte să te apuci efectiv de muncă, Taylor sugerează că ar fi bine să ai în minte o idee despre ceea ce urmează să se întâmple, ceea ce include scrisul pe o foaie de hârtie a priorităţilor şi lucrurile pe care ţi le propui să le faci în acea zi, iar apoi verificarea calendarului de activităţi. Verifică să vezi ce la ce evenimente trebuie să participi şi dacă trebuie să te pregăteşti pentru anumite conferinţe. Altfel, poţi să fi prins pe nepregătite.

6.      Să îndeplineşti sarcina mai uşoară prima

Cercetările sugerează că nivelul energiei scade pe parcursul zilei. De aceea este esenţial ca sarcinile grele, complicate să le rezolvi în prima parte a zilei. Unii oameni numesc această strategie “eating the frog” (mâncatul broaştei) după un citat al lui Mark Twain: “Mănâncă o broască vie la începutul dimineţii şi nimic rău nu se va întâmpla în restul zilei.”

7.      Să faci mai multe sarcini în acelaşi timp

Deaorece ai atât de multă energie dimineaţa, te poţi simţi capabil să rezolvi un milion de lucruri diferite în acelaşi timp. Cercetătorii sugerează că acest lucru îţi poate afecta performanţele şi de aceea este bine să faci lucrurile pe rând. Dacă îţi începi ziua jonglând printre priorităţi, este posibil ca restul zilei să nu te mai poţi concentra.

8.      Să începi ziua cu gânduri negative

Poate că ai fost împins de vreun om în mijloacele de transport în comun sau poate te-ai certat cu partenerul seara trecută. Nu lasă aceste experienţe să-ţi distragă atenţia de la sarcinile pe care le ai de îndeplinit. Taylor crede că ar trebui să-ţi aranjezi gândurile în diferinte sertare ale minţii. Astfel ele nu se amestecă şi, dacă este cazul, poţi reveni la ele mai târziu.

9.      Să participi la o întâlnire de afaceri

Întâlnirile de dimineaţă pot fi o pierdere a resurselor tale cognitive. Potrivit lui Laura Vanderkam, autor al „What the Most Successful People Do Before Breakfast”, dimineţile ar trebui rezervate sarcinilor care necesită un nivel al concentrării ridicat precum scrisul. Dacă poţi să hotărăşti când să-ţi programezi întâlnirile de afaceri, asigura-te că le programezi în a doua jumătate a zilei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO