Business Internaţional

Accor preia proprietarul brandurilor hoteliere Fairmont, Raffles şi Swissotel, pentru 3 mld. dolari

Accor preia proprietarul brandurilor hoteliere Fairmont,...

Autor: Anca Dumitrescu

10.12.2015, 11:23 108

Tranzacţia în numerar şi acţiuni este a treia mare achiziţie de hoteluri care a avut loc în acest an, potrivit datelor companiei de analiză Dealogic.

Pentru Accor, care deţine aproximativ 500.000 de camere de hotel la nivel mondial şi 10 branduri internaţionale, tranzacţia transformă grupul în cel mai mare jucător pe segmentul hotelurilor de lux, unde este cunoscut cel mai bine prin brandul Sofitel.

Cu 42 de proprietăţi în America de Nord, FRHI conferă Accor prezenţă pe piaţa din Statele Unite, de unde lipsea de la vânzarea brandului Motel 6, în 2012.

Proprietarii FRHI, Autoritatea pentru Investiţii din Qatar şi Kingdom Holding Company of Saudi Arabia, vor primi 840 de milioane în numerar şi 46,7 milioane de acţiuni noi Accor.

Potrivit termenilor acordului, care urmează să fie finalizat la jumătatea anului 2016, Autoritatea pentru Investiţii din Qatar-ul va deţine 10,5% din Accor, iar Kingdom Holdings, companie a prinţului saudit al-Waleed bin Talal, 5,8% din acţiunile Accor.

Acordul convenit de Accor are loc la mai puţin de o lună după ce Marriott International a încheiat un acord pentru preluarea Starwood Hotels & Resorts Worldwide, pentru 12,2 miliarde de dolari, tranzacţie care va crea cea mai mare companie hotelieră din lume, cu peste 1 milion de camare şi 30 de branduri.

Analiştii consideră că operatorii mari de hoteluri se simt presaţi să devină mai mari, pentru a concura mai bine la nivel global, fiind aşteptate noi tranzacţii de consolidare.

Companiile de închiriere a locuinţelor cu ritm rapid de dezvoltare, cum este Airbnb, obligă operatorii tradiţionali de hoteluri să se extindă, aceştia riscând în caz contrar să piardă din cota de piaţă. Companiile hoteliere mari negociază totodată comisioane mai bune cu agenţiile de turism online, între care Expedia şi Booking.com, a Priceline Group.

FRHI deţine trei branduri de lux, care includ 115 hoteluri şi complexe cu 43.000 de camere, având 40 de hoteluri şi 13.000 de camere în curs de dezvoltare. Compania administrează totodată proprietăţi de lux, precum Plaza Hotel în New York City şi Savoy în London.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO