Business Internaţional

Actionarii EADS cer demiterea conducerii

28.06.2006, 19:06 16

Soarta unuia dintre cei doi directori executivi de la EADS, grupul din care face parte si Airbus, este pusa in discutie, deoarece se apropie termenul limita pentru ca gigantul aerian sa-si rezolve criza manageriala, scrie BBC News.
Rapoartele sugereaza ca actionarii ii vor cere lui No?l Forgeard sa renunte la functie, in cadrul propunerilor pe care le vor inainta guvernului francez. Presedintele Jacques Chirac a promis modificari in urma crizei aparute odata cu stirile despre intarzierile de livrare a modelului Airbus A380.
In ciuda faptului ca a recunoscut ca firma are "probleme manageriale", el nu a criticat in termeni duri conducerea companiei.
Pozitia lui Forgeard a fost luata in discutie dupa ce s-a aflat ca acesta a vandut actiuni EADS cu doar cateva saptamani inainte ca intarzierile la A380 sa ajunga in presa.
El a negat ca ar fi vandut actiunile pe baza unor informatii preferentiale, dar autoritatile franceze investigheaza in momentul de fata corectitudinea acestor tranzactii. Intre timp, este supus dezbaterii si felul in care a facut anuntul referitor la intarzierile A380. Analistii se asteapta ca actionarii sa solicite demisia echipei manageriale a companiei. Structura, in care sunt cuprinsi doi directori executivi si doi presedinti din Franta si Germania, este considerata de multa lume ca fiind ineficienta.
Specialistii din industrie se asteapta ca Forgeard sa fie demis si, astfel, Tom Enders sa devina singurul director executiv al grupului. Intre timp, circula zvonul ca Louis Gallois, presedintele cailor ferate din Franta, care a condus fosta companie aeriana din proprietatea statului, Aerospatiale, membru fondator al consortiului EADS, ar putea deveni singurul presedinte al companiei.
EADS se afla sub presiune de la anuntul facut la inceputul lunii, referitor la intarzierile de productie la noul model gigant de avion, A380, ceea ce se estimeaza ca va provoca pierderi de 1,6 mld. euro pana in 2010.
Un grup de investitori a amplificat luni tensiunile din cadrul grupului prin intentarea unui proces in Franta, in care solicita despagubiri de 8 mld. euro pentru pierderile provocate de intarzierea distributiei avionului de referinta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO