Business Internaţional

Anheuser-Busch a castigat competitia pentru Harbin

04.06.2004, 00:00 8

Anheuser-Busch a castigat, ieri, competitia pentru preluarea celui de-al patrulea producator chinez de bere, Harbin Brewery, dupa ce SABMiller s-a retras din cursa, au declarat surse apropiate discutiilor.
Dupa ce si-a majorat participatia la capitalul producatorului chinez de bere de la 29% la 36%, (ceea ce, conform legislatiei din Hong-Kong insemna automat depunerea unei oferte pentru intregul capital), Anheuser-Busch a oferit 720 milioane de dolari pentru companie, surclasand oferta ostila depusa luna trecuta de SABMiller.
"SABMiller nu isi va majora oferta. Este o decizie definitiva. Anheuser-Busch castiga", a afirmat una din surse.
Retragerea SABMiller incheie prima lupta intre companiile straine pentru preluarea unei firme chineze importante, desi compania listata la bursele din Londra si Johannesburg nu va pleca cu mina goala. SABMiller a cumparat 29,4% din actiunile Harbin anul trecut, dar intre timp parteneriatul lor s-a deteriorat. Daca isi vinde actiunile catre Anheuser-Busch la pretul oferit de rivalul sau, ar realiza un profit de 124 milioane de dolari la investitia in compania chineza.
Harbin a subliniat, in aceasta saptamina, ca prefera sa aiba drept partener strain pe Anheuser-Busch, iar consiliul sau de administratie a salutat oferta companiei din SUA.
In 2003, profitul net al Harbin a crescut cu 3,8%, la 14,66 milioane de dolari SUA, iar cifra sa de afaceri a totalizat 179,7 milioane de dolari SUA.
Producatorii mondiali de bere au investit masiv pe piata chineza, cea mai mare din lume in functie de volumul vinzarilor, dar unde o persoana consuma, in medie, numai 19 litri de bere pe an, comparativ cu 50 de litri in Japonia si 84 de litri in SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO