Business Internaţional

Anya Hindmarch: de la un subsol insalubru la genţi din piele de crocodil care costă 12.500 lire sterline

Anya Hindmarch: de la un subsol insalubru la genţi din piele de crocodil care costă 12.500 lire sterline

Designerul de genţi Anya Hind­march: Business­ul înseamnă „să te loveşti de un zid şi fie să îl ocoleşti, fie să treci peste el, fie prin el“

16.05.2012, 00:04 1910

Pentru designerul de genţi Anya Hind­march, desemnată femeia de afaceri a anului 2012 de Veuve Clicquot, businessul înseamnă "să te loveşti de un zid şi fie să îl ocoleşti, fie să treci peste el, fie prin el".

Clopoţelul de deasupra uşii magazinului de genţi de lux sună de fiecare dată când intră cineva. Lumina pătrunde prin geamurile de sticlă, fiind vizibile particulele de praf care plutesc în aer. Într-o anexă, un artizan foloseşte o maşină veche de o sută de ani pentru a grava mesaje personalizate pe genţi, o caracteristică specială a colecţiei Hindmarch, înainte de a fi împachetate în cutii elegante, scrie The Telegraph.

În sala principală a magazinului, care pare un muzeu de lux, genţi de toate formele şi culorile sunt aşezate elegant în vitrine.

Cea mai apreciată creaţie a designerului este un mic clutch din satin, geanta Prinţesei Diana, care a fost unul dintre primii clienţi ai Anyei Hindmarch.

Hindmarch deţine în prezent 57 de magazine în întreaga lume şi va inaugura unul şi în New York în acest an. Cifra de afaceri a companiei este de 20 milioane lire sterline.

Premiul de Femeia de Afaceri a Anului este foarte important pentru creatoarea britanică de modă. Aceasta a decis recent să renunţe la conducerea afacerii şi să se reîntoarcă la crearea genţilor, acesta fiind motivul pentru care a angajat anul trecut un nou director executiv.

Hindmarch şi-a început afacerea pe masa din bucătărie în anul 1987, când avea 18 ani şi s-a confruntat cu multe probleme, deoarece comanda foarte multe genţi care stăteau cu săptămânile sub masa din bucătărie pentru că nu reuşea să le vândă.

"Genţile acelea au fost prezentate într-un articol de ziar, dar am vândut doar patru din­tre ele. De fiecare dată când luam micul dejun acestea se uitau parcă fix la mine", spune ea.

De atunci a trecut însă mult timp. Cele mai scumpe genţi vândute de Hindmarch sunt confecţionate din piele de crocodil şi costă 12.500 de lire sterline, iar creatoarea deţine magazine în Hong Kong, Japonia, Malaiezia.

Cel mai important lucru pentru ea este recrutarea şi conducerea celei mai bune echipe, dar se teme că în viitor va fi foarte greu să găsească oamenii potriviţi.

"Cei mai mulţi oameni vor să lucreze în echipa de PR, dar confecţionarea genţilor este cel mai interesant lucru", spune ea.

Din rolul de director non-executiv la British Fashion Council, Hindmarch pro­movează în şcoli carierele în domeniul modei.

Eforturile Anyei Hindmarch de a sprijini următoarea generaţie de antreprenori este unul dintre motivele pentru care a câştigat premiul Veuve Clicquot.

Printre genţile de lux, care valorează zeci de mii de lire sterline, Hindmarch spune: "Eram 15 oameni în subsol, fără lumină na­turală şi cu şobolani care se plimbau peste tot. În fiecare lună venea o echipă să-i prindă".

Cheia succesului este să faci faţă tuturor provocărilor.

"Sunt o mie de obstacole pe care trebuie să le depăşeşti atunci când ai început o afacere şi ar însemna că eşti naiv dacă nu vezi provocări peste tot" spune ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO