Asigurătorii aerieni reanalizează politicile privind aeronavele implicate în acţiuni ostile precum doborârea cursei MH17 a Malaysia Airlines deasupra Ucrainei. De asemenea, brokerii seniori au avertizat că unii subscriitori au început să ceară în ultimele zile prime de asigurări de trei ori mai mari pentru aşa-numitele poliţe de asigurări de „război“.
Unele companii de asigurări vor detalii exacte privind rutele de zbor şi iau în considerare să renunţe să mai asigure aeronavele care circulă pe deasupra zonelor „fierbinţi“ din Orientul Mijlociu şi a anumitor ţări din Africa.
Teama de creştere a cererilor de despăgubire pentru poliţe de „război“ vine după luptele recente de pe aeroportul capitalei libiene Tripoli în care au fost distruse peste 20 de aeronave şi după dezastrul MH17, în care au murit toţi cei 298 de pasageri ai aeronavei, printre care un român. Doar plăţile în contul poliţelor de asigurare de război vor ajunge, probabil, la mai multe sute de milioane de dolari anul acesta.
Operatorii aerieni sunt vulnerabili la schimbări bruşte în practicile de asigurare, care acoperă pagubele fizice produse avioanelor de acţiuni ostile. Aceste poliţe pot fi anulate după un preaviz de doar şapte zile.
Majorarea din acest an a primelor de asigurări pune capăt unui trend descendent de cinci ani în care primele s-au înjumătăţit datorită pierderilor mici, spun brokerii.