Business Internaţional

Belgienii vor să înregistreze termenul de “ciocolată belgiană”

Belgienii vor să înregistreze termenul de “ciocolată belgiană”

Foto: Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.03.2013, 17:21 644

Producătorii de ciocolată din Belgia cred că pralinele făcute de ei ar trebui să beneficieze de aceeaşi protecţie de care se bucură şampania franţuzească sau prosciutto, şunca italiană, potrivit Thomson Reuters.

Ei vor ca termenul de "ciocolată belgiană" să fie marca lor protejată şi vor să îi înlăture pe rivalii străini care îşi "îmbracă" produsele în "stilul belgian" sau "reţeta belgiană".

Copiile, spun ei, produc scăderi ale vânzărilor şi taie din calitatea construită de-a lungul secolului, de când Jean Neuhaus a creat primele praline, în 1912.

"Ce ne întristează este faptul că de cele mai multe ori copiile nu sunt la acelaşi nivel de calitate precum produsele originale", a declarat Jos Linkens, directorul executiv al Neuhaus, unul dintre cei mai mari producători de praline din Belgia.

Federaţia belgiană din industria de profil se va întâlni de luna următoare cu guvernele regionale ca să găsească o modalitate prin care ţara să-şi protejeze pralinele.

Belgienii se mândresc cu produsele lor din ciocolată, având peste 200 de producători de ciocolată şi mai mult de 2.000 de magazine cu ciocolată şi muzee, aşa cum este Muzeul Ciocolate din Bruxelles, mai scrie Thomson Reuters.

În pofida calităţii, vânzările de ciocolată belgiană au stagnat în pieţe mature ca cele din Europa sau America de Nord, dar s-a compensat cu creşterea din ţările emergente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO