Business Internaţional

Bulgarii vor 100 mil. euro pe transportul feroviar de marfă pentru care concurează şi un grup românesc. Compania ar valora cel puţin dublu

Bulgarii vor 100 mil. euro pe transportul feroviar de marfă pentru care concurează şi un grup românesc. Compania ar valora cel puţin dublu

Autor: Marius Oncu

09.01.2013, 14:56 1188

Nouă companii au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ Cargo, inclusiv Grup Feroviar Român (GFR).

Fondurile pe care Bulgaria speră să le obţină sunt necesare urgent pentru plata unei părţi a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care operează transportul pe căile ferate, a afirmat ministrul pentru canalul TV7, preluat de agenţia de presă Novinite.

Holdingul BDZ ar înceta să existe dacă nu este plătită o parte a datoriei, a spus el.

"Sindicatele acuză că active de 500 de milioane de leva vor fi vândute la un preţ mult prea mic. Dacă îmi aduce cineva un investitor care este dispus să plătească atâţia bani întind eu personal covorul roşu", a declarat Moskovski, adăugând că privatizarea nu este sfârşitul, iar autorităţile fac tot posibilul pentru a finaliza cu succes vânzarea diviziei de marfă.

La prima tentativă de privatizare a BDZ Cargo, ministrul Transporturilor a afirmat că guvernul se aşteaptă să obţină cel puţin 150 de milioane de euro (circa 300 de milioane de leva) din privatizarea companiei. După eşecul primei încercări de privatizare, condiţiile pentru investitori au fost relaxate, iar preţul de pornire redus.

Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat.

Preţul minim de vânzare al BDZ Cargo a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima încercare de privatizare.

Novinite a scris în luna februarie că Grup Feroviar Român a fost descalificat de la prima licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ după introducerea în condiţiile de calificare a unei prevederi privind o cifră minimă de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusă din acelaşi motiv.

Divizia de marfă este singura aripă profitabilă a BDZ, iar banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi pentru acoperirea datoriilor şi revigorarea secţiunii care se ocupă de transportul pasagerilor.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfă din România, după compania de stat CFR Marfă, şi a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

AFACERI DE LA ZERO