Business Internaţional

Campania cancelarului Merkel pentru reducerea poluării, afectată de scandalul Volkswagen

Campania cancelarului Merkel pentru reducerea poluării,...

Autor: Anca Dumitrescu

22.09.2015, 12:28 551

Merkel este prinsă de ani de zile între eforturile de combatere a încălzirii globale şi protejarea industriei auto germane, relatează Bloomberg.

Aceste eforturi se adaugă unui summit G7 găzduit de Merkel în iunie, la care cancelarul, fost ministru al Mediului, a obţinut angajamente din partea participanţilor de a reduce emisiile poluante generate de carburanţii fosli, până la sfârşitul secolului.

Merkel a dobândit în ultimul deceniu o reputaţie de susţinătoare a mediului, prin strategia de dezvoltare a energiei regenerabile şi de renunţare la energia nucleară în Germania, depăşind alte state ale UE în îndeplinirea obiectivului de reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40% faţă de nivelul anului 1990, până în 2020.

Politica declarată a lui Merkel a intrat însă în contradicţie cu solicitările venite din partea industriei auto germane, pe care le-a şi susţinut cu succes pentru blocarea adoptării în UE a unor standarde mai stricte în domeniul emisiilor poluante, în urmă cu doi ani.

Germania este ţara de origine a brandurilor de lux Mercedes, BMW, Porsche şi Audi, unul din şapte locuri de muncă depind de industria auto, iar exporturile de automobile reprezintă aproape 20% din total.

Merkel a susţinut public obiectivul ca 1 milion de automobile electrice să circule pe străzile germane până în 2020, dar Guvernul a făcut prea puţin pentru a încuraja achiziţia acestora, spre deosebire de Franţa.

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaş după ce Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA şi Comisia pentru Resursele de Aer din California l-au acuzat vineri că a folosit un software numit "dispozitiv de apărare" pentru a face să pară că motoarele diesel ale vehiculelor grupului emit un nivel mai scăzut de emisii decât în realitate.

Circa 482.000 de automobile Volkswagen diesel au fost afectate.

În urma acuzaţiilor, reprezentanţii Volkswagen (VW) au exprimat scuze publice şi au oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, iar titlurile grupului au scăzut luni cu 19%. Grupul german riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari în acest caz.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Coreea de Sud investighează la rândul ei corectitudinea testelor privind emisiile poluante pentru trei modele Volkswagen, măsură care extinde scandalul în care este implicat grupul auto german, care a recunoscut că a trişat la verificările din Statele Unite.

Cu numai o zi înainte de anunţul de vineri al Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA, Merkel a lăudat industria auto germană pentru contribuţia la combaterea încălzirii globale. Vorbind la Salonul auto de la Frankfurt, Merkel a spus că iniţiativele producătorilor auto germani, cum ar fi în domeniul tehnologiei pentru automobilele electrice, au oferit o contribuţie importantă la obiectivele Germaniei în privind protejării mediului.

Scandalul nu va schimba mesajul lui Merkel la reuniunea ONU, la care va cere măsuri mai stricte de prevenire a schimbării climei, a declarat purtătorul de cuvânt Steffen Seibert.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO