Business Internaţional

Cea mai scumpă reclamă la Super Bowl: 4 mil. dolari pentru un spot de 30 de secunde

Cea mai scumpă reclamă la Super Bowl: 4 mil. dolari pentru un spot de 30 de secunde

Autor: Madalina Cerban - Mediafax

04.01.2012, 15:36 1831

NBC Universal a vândut spaţiul pentru un spot publicitar cu o durată de 30 de secunde, în cadrul finalei Campionatului de fotbal american (Super Bowl) din 2012, pentru o sumă de 4 milioane de dolari, a declarat un oficial al reţelei de televiziune NBC, citat de bloomberg.com.

Cea de-a 46-a ediţie a galei Super Bowl se va desfăşura pe 5 februarie, la Lucas Oil Stadium din Indianapolis. În decembrie 2011, Madonna a confirmat speculaţiile apărute în presa americană anunţând că s-a asociat cu prestigioasa companie canadiană Cirque Du Soleil pentru a susţine un recital în pauza finalei Campionatului de fotbal american (Super Bowl) din 2012.

Datorită uriaşei popularităţi de care se bucură acest meci de fotbal în rândul spectatorilor americani, spaţiul publicitar din cadrul galei Super Bowl se vinde pentru milioane de dolari.

Astfel, compania de media NBC Universal, parte a Comcast Corporation, a anunţat că a vândut spaţiu publicitar în cadrul galei Super Bowl pentru un preţ mediu de 3,5 milioane de dolari, după cum a declarat un purtător de cuvânt al NBC, Chris McCloskey.

El a mai spus că cea mai scumpă reclamă, cu o durată de 30 de secunde, a costat 4 milioane de dolari, ceea ce reprezintă un record pentru NBC. Şi spaţiul publicitar pentru mediul online a fost vândut, a mai spus Chris McCloskey.

Anul trecut, gala Super Bowl a fost urmărită de 111 milioane de telespectatori americani, înregistrând astfel cel mai mare succes pe care l-a obţinut vreodată o ligă sportivă. Gala Super Bowl din 2011 a fost emisiunea cu cea mai mare audienţă difuzată de o televiziune americană, în ultimii 20 de ani.

În 2010, gala Super Bowl a atras 106,5 milioane de telespectatori, în 2009 - 98,7 milioane de telespectatori, iar în 2008 - 97,5 milioane de telespectatori.

Creşterea de la an la an a audienţelor ilustrează motivul pentru care advertiserii plătesc milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde difuzat în timpul meciului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO