Business Internaţional

Cel mai mare eveniment comercial din întreaga lume umflă conturile gigantului Alibaba cu 56 mld. dolari

Cel mai mare eveniment comercial din întreaga lume...

Autor: Dorin Oancea

11.11.2020, 11:13 127

Retailerul online Alibaba a declarat că comenzile pe platformele sale de comerţ electronic în timpul evenimentului de cumpărături Singles’ Day au depăşit 56 miliarde de dolari până miercuri dimineaţă, anunţă Reuters.

Cel mai mare eveniment de vânzări din lume, care eclipsează Black Friday şi Cyber ​​Monday din Statele Unite, durează patru zile în acest an şi, până acum, a adus vânzătorilor de 16 ori mai multe comenzi decât a avut Amazon la evenimentul de două zile Prime Day.

Performanţa este de bun augur pentru Alibaba Group Holding, care a pierdut aproximativ 10% din valoarea sa de piaţă săptămâna trecută, atunci când autorităţile de reglementare au eliminat listarea la bursă a fintechului Ant Group.

Evenimentul, lansat în 2009, ţine, de obicei, o singură zi, cu spectacole live şi care anul trecut a înregistrat un record de 38,4 miliarde de dolari. Anul acesta, la eveniment a participat, prin livestream, Katy Perry.

Pe lângă oferirea unor reduceri directe de preţuri, evenimentul vede cumpărătorii de pe numeroasele platforme ale Alibaba jucând jocuri mobile pentru oferte, combinând achiziţiile din magazine şi plasând comenzi în primele ore ale vânzării pentru a obţine cele mai bune oferte.

Peste 340 de firme, inclusiv Apple, L’Oreal şi Huawei Technologies au depăşit vânzări de 100 de milioane de yuani (15 milioane de dolari) în vânzări, iar 13 mărci au depăşit 1 miliard de yuani (150 de miliarde de dolari), a anunţat compania.

Analiştii se aşteaptă ca anul acesta să se înregistreze un boom pentru mărcile de lux, întrucât consumatorii obişnuiţi să meargă în străinătate pentru bunuri de ultimă generaţie au fost împiedicaţi de închiderea frontierelor din cauza pandemiei.

Companiile rivale JD.com Inc şi Pinduoduo Inc, precum şi firme precum Douyin organizează, de asemenea, evenimente de la Singles ’Day.

JD.com, care a început promoţiile pe 1 noiembrie, a anunţat comenzi record de 243,1 miliarde de yuani (36,7 miliarde dolari).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO