Business Internaţional

Clienţii H&M se revoltă: Retailerul nu reuşeşte să livreze produsele la timp, iar comenzile au întârzieri chiar şi de o lună. Profitul operaţional al companiei a atins cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu

Clienţii H&M se revoltă: Retailerul nu reuşeşte să...

Autor: Alex Ciutacu

15.04.2018, 13:48 13413

Pagina de Facebook a retailerului online H&M a fost inundată de plângeri din partea clienţilor, care reclamă că nu au primit la timp produsele comandate online, potrivit Bloomberg.

O femeie susţine că în curând copilul ei „va fi prea mare pentru produsele comandate”, după ce comanda a întârziat 26 de zile, în timp ce alţii spun că nu vor mai avea nevoie de produsele pe care le-au comandat cu trei săptămâni în urmă.

Cu toate acestea, compania conştientizează problema. Centrul de distribuţie a comenzilor online din Boras, Suedia este în construcţie, ceea ce a dus la întârzieri pentru comenzile din Suedia şi Norvegia, care reprezintă aproximativ 7% din vânzările totale ale companiei, a transmis Katarina Gustafsson, purtător de cuvânt al companiei.

„Sperăm să primim înţelegerea clienţilor şi regretăm orice inconveninent am cauzat”, a transmis aceasta.

Aceste întârzieri pun piedici companiei în încercarea retailerului de a-şi creşte vânzările. Profitul operaţional a scăzut cu 62% la cel mai mic nivel din ultimii 16 ani în primul trimestru, din cauza stocurilor nevândute de haine în valoare de peste 4 miliarde de dolari.

Problemele de livrare afectează strategia companiei de a se concentra pe vânzările din mediul online. Compania lucrează pentru a reduce timpul de livrare de 5-7 zile pe care îl promite în prezent, a transmis Gustafsson.

Totuşi, clienţii cer companiei H&M mai multă transparenţă.

„Pe website-ul vostru scrie că timpul de livrare este de 5-7 zile...dacă informaţia este incorectă, vă rog să schimbaţi, încât clienţii să ştie exact cât durează să ajungă produsul”, a scris un client pe pagina de Facebook a companiei.

Compania a transmis la începutul anului că plănuieşte să închidă 170 de locaţii în timp ce doreşte să deschidă un nou format de magazin, denumit Afound, care se va alătura lanţului de magazine H&M şi formatelor inaugurate recent precum Arket. Retailerul a transmis că va investi mai mult în vânzările online şi va îmbunătăţi tehnologia de gestiune a inventarului, în timp ce va deschide magazine în anumite pieţe care încă funcţionează.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO