Business Internaţional

Consumatorii germani trec tot mai rar pragul KarstadtQuelle

13.01.2005, 00:00 14



KarstadtQuelle, retailerul german aflat in prezent intr-un proces de restructurare, a anuntat vanzari cu 9,5% mai scazute pe al patrulea trimestru din 2004, pe fondul ingrijorarilor consumatorilor in legatura cu starea companiei si a reducerilor masive de personal, informeaza Bloomberg.



Vanzarile au ajuns la 4,12 miliarde euro, fata de 4,55 miliarde in aceeasi perioada a anului precedent. Analistii intervievati de Bloomberg se asteptau la o suma de 4,24 miliarde euro.



Vanzarile pe intreg anul 2004 s-au redus cu 7 procente, pana la 14,2 miliarde euro. Este al treilea an consecutiv de declin a veniturilor companiei, pe fondul unei cereri de Craciun care nu a reusit sa propulseze rezultatele financiare peste tinta stabilita de retailerul german.



Stagnarea cererii ar putea pune in pericol planul de restructurare al companiei, care prevede vanzarea de puncted desfacere si eliminarea a mii de locuri de munca, sustin analistii.



"Trendul descrescator se va accelera in opinia noastra semnificativ", este de parere Christian Bruns, analist la Bank Sal Oppenheim. "Tendinta manifestata de vanzari este decisiva pentru succesul operatiunii de restructurare", a mai spus Bruns.



Directorul executiv al KarstadtQuelle, Christoph Achenbach, si-a diminuat in luna noiembrie previziunile referitoare la profit si vanzari, dupa ce a constatat o scadere a cererii in urma anuntarii programului de restructurare.



Concedierile masive de personal operate de KarstadtQuelle au coincis cu o perioada dificila pentru economia germana. In luna decembrie a anului trecut, rata somajului a atins un maxim pentru sapte ani in Germania. Companii precum Deutsche Bank au anuntat reduceri de locuri de munca, pesimismul acumulandu-se in legatura cu perspectivele celei mai mari economii din Europa.



"Clientii nostri sunt foarte constienti de succesul vizibil al planului nostru de restructurare, realizat intr-o scurta perioada de timp, si ne vor acorda din nou, in numar tot mai mare, increderea lor", suna declaratia de marti a lui Achenbach. CEO-ul celui mai mare detinator de magazine din Europa a afirmat ca activitatea comerciala inregistrata cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a inscris in limitele asteptarilor sale.



"Luand in considerare conjunctura dificila, suntem satisfacuti de evolutia din trimestrul al patrulea", a mai comunicat Achenbach.



Actiunile KarstadtQuelle, care urmareste sa vanda patru lanturi de retail de specialitate, precum si 77 de magazine, au inregistrat pe bursa din Frankfurt un declin de 33 de centi, sau 4,1%. Valoarea de piata a companiei a scazut astfel la 1,64 miliarde euro. De la 28 septembrie, cand retailerul german si-a facut public planul de restructurare, pretul actiunilor sale a scazut cu peste 25%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO