Business Internaţional

Cresterea profitului semestrial al Beiersdorf a fost inferioara estimarilor

12.08.2004, 00:00 13

Compania germana Beiersdorf a inregistrat un profit operational mai redus decat s-a anticipat in primul semestru, ceea ce a provocat scaderea actiunilor sale in sedinta de ieri, chiar daca producatorul marcii Nivea si-a mentinut obiectivele pe 2004.
Profitul operational a crescut cu 4%, la 257 milioane de euro (316 milioane de dolari), in primele sase luni ale anului, dar s-a situat sub nivelul minim de 261 milioane de euro anticipat de analisti. Produsele Nivea au contribuit la majorarea cu doua treimi a profitului Beiersdorf in doar cinci ani.
"Referitor la raporturile privind deprecierea dezvoltarii pietei din Europa, devine din ce in ce mai dificil sa ne dorim cresteri in vanzari mai mari decat cele de anul trecut", spun reprezentantii Beiersdorf.
Actiunile Beiersdorf, care au scazut deja cu 4% de la inceputul anului, desi indicele bursier de referinta MDAX a urcat cu 6,5%, inregistrau un declin de 3,4% la ora 07.00 GMT, fiind cotate la un pret de 89,10 euro.
Veniturile companiei, cifrate la 2,36 miliarde de euro, au crescut cu 3,1%, insa nu au corespuns nici ele previziunilor. Ajustate pentru a exclude impactul fluctuatiilor valutare, vinzarile au sporit cu 4,8%.
Beiersdorf a reiterat ca se asteapta, totusi, in 2004, la o crestere a vinzarilor mai importanta decit cea de 4% consemnata anul trecut.
"Dupa o usoara revenire in primavara, piata cosmeticelor pare sa se deterioreze din nou", spune Christian Weiz, analist la HVB Group in Munchen.
In privinta profitabilitatii, compania estimeaza ca marja profitului operational va fi similara celei din 2003, cand s-a situat la 10,3%.
Si alte companii de cosmetice au spus ca cererea europeana este slaba. L'Oreal SA, cel mai mare producator pe plan mondial, a raportat cresteri ale veniturilor mai mici decat asteptarilor analistilor.
Beiersdorf si-a combinat diviziile de cosmetice si cea medicala, care conteaza 80% din totalul vanzarilor, pentru a forma principalul sau business de consumer-goods.
andreea.paun@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO