• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
Business Internaţional

Cum încearcă oraşele lumii să reducă traficul şi poluarea: de la interzicerea circulaţiei la „trenuri de biciclete“

Cum încearcă oraşele lumii să reducă traficul şi poluarea: de la interzicerea circulaţiei la „trenuri de biciclete“

Autor: Catalina Apostoiu

23.02.2022, 00:05 212

Majoritatea şoferilor care traversează un oraş mare încearcă să găsească cea mai scurtă şi mai rapidă rută, însă în Paris acest lucru va deveni mult mai dificil, scrie Bloomberg.

În doi ani, capitala franceză va in­terzice traficul nonesenţial din centrul său. Planul, aşteptat să eli­mine aproximativ jumătate din de­pla­sările zilnice cu maşina prin cen­trul Parisului, reprezintă un obiec­tiv pe termen lung pentru oraş, parte a eforturilor sale generale de re­ducere a numărului de maşini în circu­laţie.

Doar a doua zonă de acest tip dintr-un oraş european important, după cea din Madrid, zona din Paris ar putea contribui la a face din capitala franceză un oraş mai curat şi mai calm.

Şoferii prinşi trecând prin zonă vor fi amendaţi. Potrivit autorităţilor oraşului, drumurile cu maşina prin această zonă joacă un rol uriaş în aglomerare şi poluare.

Planul poate părea dramatic după standarde internaţionale, însă astfel de măsuri de reducere a tra­fi­cului par să se înmulţească la nivelul Europei. La numai câteva ore după ce Parisul şi-a confirmat planul, ora­şul belgian Bruxelles a anunţat o in­ter­dicţie similară în zona „Pentagonului“, inima istorică a oraşului.

Principalul boulevard al centrului a fost deja transformat în zonă pietonală, iar acum Bruxelles-ul va interzice în întregime traficul non-local.

Alte oraşe, din Barcelona până în San Francisco, apelează la soluţii diferite de reducere a poluării şi creştere a siguranţei, cum ar fi aşa-numite „trenuri de biciclete“. Ideea a avut iniţial legătură cu deplasarea copiilor la şcoală, pe bicicletă, însă treptat adulţii s-au alăturat acestei mişcări.

Într-o zi din ianuarie, peste 100 de copii şi părinţi din San Francisco s-au urcat pe biciclete pentru a forma un tren, sau autobuz de biciclete, un grup de oameni care merg împreună pe bicicletă pe o rută stabilită în acelaşi moment al zilei pentru a ajunge la o anumită destinaţie, cum ar fi şcoala.

Fenomenul nu este nou, însă cu mersul pe bicicletă prinzând avânt în timpul pandemiei, au început să apară noi şi noi iniţiative de acest gen. În Vic, un orăşel din provincia Barcelona, un proiect de autobuz de biciclete a fost lansat de două profesoare.

Pentru astfel de oameni, auto­buzele de biciclete sunt o metodă de a încuraja investiţiile într-o infra­struc­tură mai sigură pentru depla­sarea cu bicicleta.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8909
Diferență: -0,3687
Ieri: 4.9090
Azi: 4.7450
Diferență: -0,0926
Ieri: 4.7494
Azi: 5.7696
Diferență: -0,5858
Ieri: 5.8036
Azi: 5.0380
Diferență: -0,1783
Ieri: 5.0470