Business Internaţional

Dr. Dre şi Jimmy Iovine, daţi în judecată de un fost partener de afaceri care îi acuză că ”au piratat” căştile Beats

Dr. Dre şi Jimmy Iovine, daţi în judecată de un fost...

Autor: Florin Badescu

08.01.2015, 15:00 157

Noel Lee, a cărui companie Monster l-a ajutat pe Dr. Dre să lanseze brandul Beats în 2008, spune că firma sa a fost trădată, iar tehnologia acesteia a fost "piratată".

De asemenea, el spune că a pierdut "mai multe milioane de dolari" după ce Dr. Dre şi Jimmy Iovine "au preluat incorect controlul" asupra brandului Beats, prin intermediul unei tranzacţii "ilegale".

După ce s-a desprins complet de compania Monster, brandul Beats a fost achiziţionat de grupul Apple cu 3 miliarde de dolari.

În documentele legale pe care le-a depus la instanţa din California, Noel Lee afirmă că rapperul Dr. Dre "abia s-a implicat" în crearea acelei game de căşti audio care îi poartă numele.

Acea gamă a început să se vândă însă foarte bine, căştile audio Beats fiind la mare căutare în rândul celebrităţilor şi al pasionaţilor de muzică, iar implicarea rapperului Dr. Dre în susţinerea brandului Beats a fost cheia către succes.

Atunci când brandul Beats a fost vândut producătorului de telefoane mobile HTC, în 2012, Dr. Dre şi Jimmy Iovine au câştigat fiecare 100 milioane de dolari, potrivit revistei Forbes.

Însă Noel Lee spune că acea tranzacţie l-a forţat să îşi reducă procentul de acţiuni pe care le deţinea în companie, de la 5% la 1,25%.

El mai spune că nu a avut altă opţiune decât să îşi vândă restul acţiunilor, pe care a obţinut 5,5 milioane de dolari, la sfârşitul anului 2013.

În procesul pe care l-a intentat, Noel Lee descrie tranzacţia cu HTC ca fiind una "frauduloasă" şi o "înşelăciune", creată cu scopul de a-i ajuta pe Dr. Dre şi Jimmy Iovine să devină unicii proprietari ai brandului Beats.

Ulterior, HTC a revândut proprietarilor Beats acţiunile pe care tocmai le achiziţionase.

Norman Lee spune că, dacă ar fi deţinut în continuare procentul de 1,25% din acţiunile brandului, ar fi trebuit să primească peste 30 milioane de dolari după ce acesta a fost cumpărat de grupul Apple.

Procentul său iniţial de 5% din totalul acţiunilor ar fi valorat circa 150 milioane de dolari.

Acesta este cel de-al doilea proces deschis contra brandului Beats după achiziţionarea acestuia de grupul Apple în 2014.

Primul proces a fost iniţiat de Bose Corporation şi a vizat o tehnologie patentată de aceasta, care suprimă zgomotul de fond în căştile audio fabricate de acest brand.

Părţile au ajuns la o înţelelegere în octombrie 2014, însă termenii acelui acord nu au fost daţi publicităţii.

De asemenea, Dr. Dre şi Jimmy Iovine au fost daţi în judecată de David Hyman, care şi-a vândut serviciul de streaming muzical MOG către brandul Beats în anul 2012.

Procesul, care a început cu puţin timp înainte ca tranzacţia cu grupul Apple să fie finalizată, este în curs de desfăşurare în această perioadă la Los Angeles.

Jimmy Iovine este un renumit producător muzical, cofondator al casei de discuri Interscope Records, dar şi un pionier al muzicii rap care şi-a extins activitatea pentru a colabora cu artişti din alte genuri muzicale, precum trupa rock U2 şi cântăreaţa pop Lady Gaga.

Dr. Dre a ocupat primul loc în topul Forbes al celor mai bogaţi rapperi din lume din 2014, după ce brandul său, Beats Electronics, a fost cumpărat de grupul Apple cu 3 miliarde de dolari la începutul anului trecut. Dr. Dre, căruia i se spune "The Doctor", a lucrat cu cei mai importanţi artişti rap, precum Eminem, Snoop Dogg, Sean Combs, şi a lansat stilurile gangsta rap şi G-Funk pe coasta de vest din Statele Unite. Rapperul a câştigat şase premii Grammy şi a fost primul artist hip-hop recompensat cu titlul de producătorul anului la gala Grammy Awards din 2001.

A înfiinţat în 2008 Beats Electronics, în colaborare cu Jimmy Iovine. Compania este specializată în produse electronice şi este celebră pentru căştile sale audio în culori vii care sunt purtate de vedete din sport şi din industria de divertisment. Dr. Dre a fost văzut purtând aceste căşti pe urechi, la Jocurile Olimpice din 2012 de la Londra. A fost o strategie de marketing genială adoptată de Beats Electronics. Potrivit site-ului specializat Pocket-Lint, compania californiană şi-a văzut vânzările crescând cu 116%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO