Business Internaţional

Falimentul British Steel, companie care a vrut să cumpere combinatului Sidex din România, pune în pericol 5.000 de locuri de muncă

Falimentul British Steel, companie care a vrut să...

Autor: Izabela Cutieru

22.05.2019, 16:38 3210

Compania British Steel a fost plasată în lichidare judiciară, punând în pericol 5.000 de locuri de muncă şi ameninţând alte 20.000 din cadrul lanţului de aprovizionare, informează BBC.

Măsura vine în urma neînţelegerilor apărute în discuţiile de salvare dintre guvernul britanic şi proprietarul companiei, Greybull. Compania a cerut iniţial guvernului britanic un împrumut ce se ridica la suma de 75 de milioane de lire, reducându-şi ulterior solicitarea la 30 de milioane de lire, după ce Greybull a fost de acord să aloce o sumă mai mare, potrivit unei surse apropiate negocierilor. Aceleaşi surse au declarat că guvernul britanic a fost reticent în a aloca o sumă mai mare deoarece fondurile ar putea ajunge la Greybull, în cazul eşuării afacerii.

British Steel are aproximativ 5.000 de angajaţi, dintre care mai mult de 3.000 în Anglia, iar restul în Franţa, Ţările de Jos şi diferite birouri de vânzări din întreaga lume.

Firma de capital privat Greybull Capital a achiziţionat compania în timpul accentuării crizei oţelului din 2016. Intitulată la vremea respectivă Tata Steel Europe, compania a trecut printr-un proces de rebranding, devenind British Steel şi înregistrând din nou profit. Problemele sale recente au fost legate de o scădere a comenzilor clienţilor europeni, din cauza incertitudinii privind Brexit.

„Forţa de muncă, sindicatele şi echipa de management au lucrat împreună pentru a consolida afacerea. Cu toate acestea, loviturile suplimentare cauzate de problemele legate de Brexit s-au dovedit a fi insurmontabile”, a susţinut Greybull.

Unul dintre cei mai mari clienţi ai British Steel este Network Rail, companie ale cărei şine sunt livrate de către filiala British Steel din Scunthorpe. Într-o declaraţie, operatorul de infrastructură feroviară a declarat că a lucrat îndeaproape cu British Steel şi guvernul pe parcursul „multor săptămâni”. „Am facut tot ce puteam pentru a uşura dificultăţile financiare ale companiei. Am îmbunatatit registrul de comenzi, prin creşterea volumului producţiei feroviare, comenzi în avans şi angajarea într-un program pe termen lung, precum şi prin plata imediată pentru a diminua presiunea asupra fluxului de numerar”, se regăseşte în declaraţia Network Rail.

Greg Clark, secretar de stat pentru afaceri, energie şi strategie industrială a declarat că guvernul şi-a demonstrat „disponibilitatea de a acţiona”, oferind British Steel o facilitate de tranzacţie în valoare de 120 milioane de lire sterline, în luna aprilie, pentru a asigura respectarea normelor Uniunii Europene privind emisiile. Cu toate acestea, el a adăugat: „Guvernul nu poate acţiona decât în ​​cadrul legii, ceea ce presupune că orice sprijin financiar acordat unei societăţi siderurgice este comercial.”

Căutarea unui cumpărător pentru British Steel a început deja. Celelalte companii din cadrul grupului British Steel continuă să opereze în mod normal şi nu se află în insolvenţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO