Business Internaţional

Ford, in cautarea terenului pierdut

12.08.2004, 00:00 15



Ford Motor Company a demarat o campanie de recastigare a terenului pierdut pe piata automobilelor, prin infiintarea unui parc industrial pentru furnizori. Compania a anuntat ca preturile la cele trei noi modele care urmeaza a fi fabricate aici vor fi accesibile, relateaza Financial Times.



Dezvoltarea reprezinta o etapa in programul de reorientare a producatorului auto din Detroit, in vederea majorarii cotei detinute pe piata americana a automobilelor.



General Motors, Ford si Chrysler au pierdut teren in fata concurentei Toyota si Honda in anii 1990, pe masura ce japonezii si-au dezvoltat productivitatea si calitatea produselor.



Ford, care a numit acest an "Anul Automobilului", afirma ca va inlocui vechiul sau model Taurus cu noul model 500, o masina care va costa putin peste 22.000 de dolari.



Pretul va fi considerabil mai redus decat se asteptau analistii industriei, reflectand intentia clara a producatorului de a-i asigura noului model un start lansat, fara sa mai fie nevoie ca, o perioada de cateva luni dupa lansare, compania sa ofere stimulente.



"Aceasta abordare este intradevar foarte agresiva, dar absolut necesara", declara Art Spinella, presedinte la CNW Marketing, o firma americana de consultanta in domeniul auto. "Aceasta le ofera posibilitatea de a creste pretul, procentual, in perioada urmatoare. A functionat foarte bine la Chrysler si este singurul lucru care ii va face pe oameni sa nu mai solicite stimulente".



Concurentii de la Chrysler au avut o crestere importanta in venituri in al doilea trimestru, o contributie mare avand-o noul model 300C, care a avut de asemenea un pret accesibil, evitandu-se pana acum implementarea de politici de reducere a preturilor.



Reprezentantii Ford au mai precizat ca vor stabili un pret in jurul a 25.000 de dolari pentru versiunea standard a noului station wagon Freestyle. Ambele modele, precum si o versiune modificata a modelului 500 vor fi produse in Chicago.



Cu toate ca fabrica din Chicago este cea mai veche din reteaua mondiala a producatorilor auto - care a produs pentru prima oara celebrul model T in anii 1920 - a facut parte dintr-un program de restructurare de 800 de mil. de dolari care a facut mai flexibile linile sale de asamblare, astfel ca in momentul de fata se pot fabrica opt modele diferite pe cele doua platforme de asamblare de baza.



Parcul furnizorilor va grupa 12 companii care vor imparti un spatiu de 155 de acri amplasat aproape de fabrica. Furnizorii vor asigura 60% din stocurile fabricii, utilizand sistemul de aprovizionare "just-in-time", ce va aduce o economie de 50 de dolari pentru fiecare automobil produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO