Guvernul francez, cel mai mare acţionar al Renault, cu un pachet de acţiuni de 15%, a decis recent că Carlos Ghosn va trebui înlocuit din poziţiile de preşedinte şi CEO al companiei, după ce Franţa l-a susţinut iniţial.
În condiţiile în care Carlos Ghosn şi-ar putea petrece următoarele luni în detenţie, „intrăm într-o nouă fază“, a declarat ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire, potrivit Financial Times.
Recent, o anchetă comună a Nissan şi Mitsubishi a descoperit că Ghosn a primit plăţi „necuvenite“ de 7,8 mil. euro de la un joint venture stabilit de cele două companii în Olanda.
Apropiaţii companiei Renault sunt de asemenea conştienţi că în opinia publică franceză s-a întors împotriva lui Ghosn.
„Nu putem aştepta, în condiţiile în care veşti plauzibile, dar neverificate, tot apar“, a declarat o persoană familiarizată cu gândirea boardului Renault. „Trebuie să acţionăm“.
Constructorul auto francez a confirmat săptămâna trecută că „lucrează activ pentru găsirea celei mai bune soluţii pentru leadershipul viitor al grupului“.
Jean-Dominique Senard, şeful Michelin, este considerat drept favorit pentru preluarea poziţiei de preşedinte al Renault. Thierry Bollore, directorul operaţional care s-a ocupat de conducerea operaţiunilor zilnice ale Renault de la momentul arestării lui Ghosn, ar putea fi desemnat CEO, potrivit unor surse familiarizate cu planurile companiei.
Spre deosebire de Nissan, care l-a demis pe Ghosn din poziţia de preşedinte la scurt timp după arestarea acestuia în noiembrie, Renault l-a menţinut pe Ghosn în poziţiile deţinute după ce o anchetă internă privind activitatea acestuia din 2017-2018 nu a descoperit nicio neregulă.
Totuşi, guvernul, cât şi compania, au ajuns să realizeze că acuzaţiile ce se acumulează împotriva lui Ghosn încep să devină o provocare majoră.