Business Internaţional

Germania a fost ajutată să câştige Cupa Mondială de al doisprezecelea jucător din teren: tehnologia

Germania a fost ajutată să câştige Cupa Mondială de...

Autor: Daniela Stoican

31.07.2014, 11:21 3224

Germania se poate spune că a avut al 12-lea jucător în teren la finala cu Argentina de la Campionatul Mondial de Fotbal. Pentru a obţine un  avantaj competitiv, echipa germană a încheiat un parteneriat cu  gigantul software german SAP pentru crearea unui instrument personalizat de analiză de date care procesează cantităţi uriaşe de date privind performanţa jucătorilor, scrie The Wall Street Journal.

Instrumentul  numit Match Insights analizează date video de la camerele care filmează meciul, capabile să surprindă mii de date pe secundă despre diferiţi indicatori precum poziţia jucătorilor în teren sau viteza lor. Datele sunt apoi introduse în baza de date SAP care analizează informaţia şi le permite antrenorilor să urmărească anumite obiective specifice în funcţie de jucători şi să le ofere feedback prin intermediul dispozitivelor mobile.

Unul dintre aspectele asupra cărora s-a concentrat echipa Germaniei anul acesta a fost viteza, spune Nicolas Jungkind, şeful departamentului SAP care se ocupă de sponsorizările din fotbal.

Folosind Match Insights, echipa a reuşit să analizeze statistici despre durata posesiei mingii şi să o reducă de la 3,4 secunde la aproximativ 1,1 secunde, a explicat el. Instrumentul a permis echipei să identifice şi să vizualizeze schimbarea şi să o arate antrenorilor, jucătorilor şi căutătorilor de talente.

„Ulterior schimbările sunt adaptate filozofiei echipei germane. Un lucru evident este agresivitatea stilului german de joc”, explică Jungkind.

 Această agresivitate s-a văzut foarte clar în meciul împotriva Braziliei, câştigat cu 7 la 1, în care trei goluri au fost marcate în interval de 179 de secunde.

„Implicarea SAP a transformat complet experienţa fotbalului pentru antrenori, jucători, fani şi pentru media”, spune Oliver Bierhoff, managerul echipei naţionale de fotbal a Germaniei.

Instrumentul le permite antrenorilor să identifice indicatorii de performanţă ai jucătorilor individuali, pe care aceştia îi pot apoi transmite mai departe colegilor de echipă. Dacă un antrenor doreşte să facă schimbări în ceeea ce priveşte viteza jucătorului Thomas Mueller, poziţia acestuia sau durata posesiei mingii, îi poate trimite acestuia statisticile şi un clip din meci pe smartphone.

Instrumentul le-a permis antrenorilor germani ca în Brazilia „să îşi croiască drum prin materiale video complexe şi să îi ajute să înţeleagă mult mai uşor de ce anume au nevoie pentru a câştiga” explică Chris Burton, vicepreşedintele diviziei SAP specializate în sponsorizări internaţionale.

Instrumentul Match Insights este acum apanajul exclusiv al echipei germane, dar dezvoltatorul german intenţionează ca în viitor să îl vândă şi altor echipe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO