Companiile înregistrate în Bucureşti au trimis anul trecut pe pieţele externe produse de 8,6 mld. euro, aproape 17% din total, în timp ce Dacia plasează judeţul Argeş pe poziţia secundă, într-un clasament care vorbeşte din nou despre ruptura economică dintre judeţele ţării. Porţile de intrare în România dinspre Vest şi portul Constanţa completează un clasament dominat de investitorii străini.
Exporturile au ajuns anul trecut la un nivel record de 52,5 mld. euro, în creştere cu aproape 6% faţă de 2013, dar numai 15 judeţe participă cu „o contribuţie“ de cel puţin un miliard de euro la balanţa comercială a României, iar marii exportatori sunt în proporţie de peste 95% companii multinaţionale. De notat ar fi doar prezenţa Maramureşului între zonele în care exportul trece de un miliard de euro, în condiţiile în care două dintre cele mai mari cinci companii exportatoare sunt afaceri antreprenoriale: Aramis Invest şi Taparo, ambele din industria mobilei.
Maramureşul devine astfel capitala exporturilor de mobilă, judeţele din vest rămân un teritoriu dominat în special de investiţiile germane din producţia de componente auto, în timp ce Argeşul şi Doljul ilustrează clar dependenţa unui judeţ de o singură companie (Dacia, respectiv Ford).