Business Internaţional

Instagram este noua frontieră pentru băncile centrale. Urmează TikTok?

Instagram este noua frontieră pentru băncile centrale....

Autor: Catalina Apostoiu

01.05.2022, 21:41 127

Marile bănci centrale ale lumii se alătură influencerilor de wellness, experţilor în makeup şi bucătarilor amatori pe Instagram în condiţiile în care acestea recurg din ce în ce mai frecvent la platforma de social media pentru a-şi transmite mesajele, scrie Bloomberg.

Deşi Facebook şi Twitter rămân prima opţiune social media pentru autorităţile monetare, acestea şi-au crescut considerabil gradul de utilizare a Instagram în ultimul an. Un număr de 71 de bănci erau prezente pe platformă în decembrie 2021, potrivit Central Bank Directory.

Banca centrală a Indoneziei este cea mai urmărită bancă centrală pe Instagram, cu puţin sub 700.000 de urmăritori pe 28 aprilie. Aceasta e urmată de autorităţile din Venezuela şi Brazilia. Fed Chicago este cea mai urmărită autoritate monetară americană, cu 7.398 de urmăritori.

Comunicarea băncilor centrale cu publicul va fi monitorizată mai atent în acest an, în condiţiile în care acestea încearcă să ghideze economia printr-o perioadă de creştere istorică a inflaţiei. Strategii îmbrăţişează platformele social media pentru a ajunge la tineri, însă această strategie nu e lipsită de riscuri.

„Tinerii nu prea au răbdare, aşa că băncile centrale trebuie să trimită mesaje folosind propoziţii foarte scurte“, arată Sayuri Shirai, fost membru al boardului băncii centrale japoneze. „Trebuie însă să evite neînţelegerile“.

Modul în care cele mai urmărite bănci folosesc Instagram diferă foarte mult. În timp ce banca centrală din Brazilia postează o serie de video­clipuri cu titlul „Calmaţi-vă! Banca Centrală explică“, cea din Venezuela postează doar cursuri de schimb.

După Instagram, următoarea frontieră pentru băncile centrale ar putea fi foarte bine TikTok. Acolo, din nou, banca centrală a Indoneziei a luat-o înaintea celorlalte.

Evoluţia băncilor centrale de la discursuri seci la mesaje pe platforme de social media este un lucru clar pozitiv având în vedere că se creează un plus de transparenţă, iar oamenii ajung să înţeleagă ce fac strategii, arată Megan Greene, de la Harvard Kennedy School.

„Vreţi să ştiţi ce gândeşte Schnabel când calculează inflaţia din zona euro? Ei bine, e acolo, pe Twitter“, spune aceasta, făcând referire la Isabel Schnabel, membră a consiliului executiv al Băncii Centrale Europene.

„Astfel devine mult mai uşor pentru oricine să se pună la curent cu ultimele gânduri ale băncilor centrale fără a trebui să sape prin website-uri care sunt complicate pentru cei dintre noi care urmăresc băncile centrale ca job, darămite pentru oamenii de rând“.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO