Business Internaţional

Investiţiile în cercetare şi dezvoltare nu garantează întotdeauna succesul

Investiţiile în cercetare şi dezvoltare nu garantează...

Autor: Bogdan Cojocaru

02.11.2018, 00:00 269
Un studiu asupra celor mai mari companii listate din lume arată că investiţiile globale pentru cercetare şi dezvoltare au crescut din nou în acest an. Însă companiile cu cel mai mare buget nu sunt neapărat şi cele mai inovatoare, scrie Deutsche Welle.

Cheltuielile anuale ale companiilor pentru cercetare şi dezvoltare au crescut cu 11% în 2018, ajungând la 782 mi­liarde de dolari (688 miliarde de euro), conform unei analize a PwC.

Amazon, din SUA, şi-a consolidat poziţia, în timp ce Alphabet, tot din SUA, vine pe poziţia doi, arată studiul. În Europa, giganţi germani au ajuns în top 20. Producătorul auto german Volkswagen ocupă locul trei, cu investiţii de 15,8 miliarde de dolari în cercetare şi dezvoltare, în comparaţie cu cheltuieli de 22,6 miliarde de dolari ale Amazon în acest an. În top 20 mai intră Daimler, tot producător auto, şi Siemens, un conglomerat industrial.

La nivel global, toate regiunile au înregistrat o creştere a cheltuielilor pentru cercetare şi dezvoltare. Cu toate acestea, China s-a remarcat în mod deosebit, înregistrând o creştere de 34% a investiţiilor (comparativ cu un avans de 14% în UE şi un salt de 7,8% în America de Nord).

„În pofida nivelurilor record de investiţii, concluziile studiului sunt o confirmare suplimentară a faptului că excelenţa în inovare nu este ceva ce poate fi cumpărat prin simpla cheltuială pentru cercetare şi dezvoltare“, a declarat Barry Jaruzelski de la PwC.

„Mai degrabă, este rezultatul unei atenţii minuţioase în ceea ce priveşte strategia, cultura, implicarea executi­vului senior şi cunoaşterea profundă a clienţilor.“

Sunt unele domenii în care ino­vaţia este esenţială. Apple a recâştigat titlul de cea mai inovatoare companie din lume de la Alphabet, în timp ce Netflix s-a alăturat primelor 10 pentru prima dată.

Referindu-se la Amazon vs. Apple, Jaruzelski a spus că nu există o corelaţie pe termen lung între sumele pe care companiile le cheltuiesc pentru inovare şi succesul lor financiar general.

„Ceea ce contează este modul în care companiile folosesc aceşti bani şi alte resurse pentru a crea produse şi servicii care rezonează cu nevoile nespuse ale clienţilor lor.“

O analiză comparativă pe cinci ani între performanţele companiei şi investiţiile în inovare a găsit că doar 88 de companii cotate la bursă pot fi considerate „inovatori influenţi“ - acele firme care au depăşit performanţele financiare ale concurenţilor din sectoarelor lor industriale, inclusiv prin creşterea vânzărilor şi capitalizarea bursieră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO