Business Internaţional

Marirea si decaderea marilor marci. Azi, Lacroix

10.01.2005, 00:00 37



Trei frati din Florida negocieaza preluarea casei de moda a designerului francez Christina Lacroix de la grupul de bunuri de lux LVMH, relateaza Financial Times. Suma care se vehiculeaza este cuprinsa intre 1 milion si 2 milioane de euro, decizia finala urmand sa fie luata saptamana viitoare. Ramane totusi un mister daca Christian Lacroix, care este cunoscut pentru hainele ornamentate si colorate, va alege sa ramana la conducerea afacerii. Contractul pe care il are cu LVMH va expira la sfarsitul acestui an.



Familia Falic, condusa de fratii Leon, Jerome si Simon, detine cel mai mare lant de duty free din America de Nord, Duty Free Americas, precum si unitati de retail si distributie din America Latina. Familia si-a castigat averea prin fondarea lantului Perfumeria din Statele Unite, cel mai mare discount retailer de parfumuri de lux, care a fost vandut acum sase ani.



Se pare ca familia Falic va extinde marca Lacroix si in America Latina, unde culorile calde si designul elaborat inspirat de peisajul Provencal, unde a copilarit designerul, ar putea gasi o piata de desfacere buna.



Simon Falic a declarat ca familia previzioneaza ca va dubla marimea marcii Lacroix in urmatorii trei ani prin deschiderea unor noi unitati de retail, prin extinderea licentelor si distributiei prin intermediul retelei de duty free.



"Credem ca este o oportunitate extraordinara si vom depune efort pentru ca afacerea sa fie profitabila", a declarat Simon Falic, adaugand ca sustine afacerea Lacroix in continuare, cu singura conditie ca aceasta sa depaseasca pierderile financiare.



Vanzarea casei Lacroix marcheaza pentru LVMH un pas inainte pentru desavarsirea restructurarii, aceasta renuntand in prealabil si la marcile de ceasuri Ebel, de coniac Hine si de sampanie Pommery.



Analistii au privit decizia ca pe un semn ca LVMH va continua sa se concentreze asupra marcilor care aduc cel mai mare profit. Ea marcheaza totodata o indepartare simbolica de trecut a lui Bernard Arnault, presedintele LVMH. Lacroix a fost primul couturier care a fost lansat de grup, in 1987.



Se pare ca divizia Lacroix a obtinut rareori profit, anul trecut avand pierderi de 1,5 milioane de euro, la un nivel al vanzarilor de 30 de milioane de euro. Afacerea a fost supravegheata de Savigny Parteners, companie londoneza care se afla in proprietatea lui Pierre Mallevays, fostul director de fuziuni si achizitii de la LVMH.



Louis Vuitton a fost fondat in 1854 de catre un tamplar francez si producea cufere de lemn. Pana la sfarsitul secolului al nouasprezecelea s-a extins in Londra si New York. Numele Louis Vuitton a devenit o marca de mondiala in anii '70, cand Henry Recamier, fostul posesor al marcii, a extins-o in Europa si Japonia. In 1987, Arnauld a folosit casa de moda Christian Dior pentru a prelua controlul noii companii LVMH, formata prin fuziunea dintre Louis Vuitton si Moet Hennessy, iar in 1990 l-a angajat pe Yves Carcelle. La acea vreme Vuitton avea 125 de magazine in lume si vanzari anuale de 620 de milioane de dolari. Pana in 1999, sub conducerea lui Arnauld, numarul de magazine Vuitton a crescut la 261.



LVMH actioneaza in industria articolelor de imbracaminte, de parfumerie si cosmetica, de ceasuri si bijuterii si desfasoara afaceri legate de productia si comercializarea vinurilor. Dom Perignon, parfumurile Givenchy si Kenzo, ceasurile Tag Heuer, Zenith si Dior sunt doar cateva dintre produsele celebre ale sale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO