Business Internaţional

Mercedes lucreaza la calitatea serviciilor

08.12.2004, 00:00 22



DaimlerChrysler a demarat un program de "re-educare" dedicat unitatilor sale de dealership, in incercarea de a ridica nivelul standardelor serviciilor pentru a compensa aparitia problemelor de fiabilitate la automobilele sale de lux, informeaza Financial Times.



Producatorul german spera ca imbunatatirea serviciilor - clasificate recent intr-o ancheta britanica drept cele mai proaste dintre toate marcile premium - va avea o contributie importanta la pastrarea clientilor alungati de calitatea slaba a serviciilor oferite in ultimii trei ani.



Compania considera ca fiabiliatatea modelelor sale, afectata de problemele electronice aparute, a revenit acum la un nivel acceptabil.



Totusi, schimbarile in retelele de distributie si de service sunt menite asigurarii unui timp scurt pentru detectarea rapida a potentialelor probleme si pentru pastrarea clientilor care ar putea fi tentati sa treaca la alte branduri.



"Mesajul pe care il transmitem este unul de largire a razei de actiune a companiei si in afara fabricii", au declarat oficialii Daimler. "Se refera la antrenarea personalului din organizatie pentru a se gandii la modul in care feedback-ul de la client poate deveni parte integranta din cultura organizationala a companiei".



"Ne dorim ca pana la sfarsitul anului 2005 sa ne clasam intre primele branduri premium dupa calitatea serviciilor oferite clientilor", sustine compania.



Eforturile in directia imbunatatirii fiabilitatii automobilelor au devenit extrem de importante pentru investitori dupa ce profiturile Mercedes Car Group - care include si brandul Smart - au scazut mult in al treilea trimestru.



Daimler spune ca costul reparatiilor vehiculelor si intarzierile la lansarea noului model din Clasa A pentru a asigura o calitate superioara, au afectat veniturile, aflate deja pe o panta negativa ca urmare a nereusitei de indeplinire a obiectivelor de vanzari la Smart.



Prin implementarea noului program, informatiile cu privire la problemele care apar la masini vor fi transmise in timp real dinspre dealeri catre fabrica, permitandu-le inginerilor sa identifice erorile de productie sau defectele de proiectare.



Dar principalul scop, potrivit persoanelor din companie, il constituie satisfacereaclientilor nemultumiti de problemele pe care le-au descoperit la autoturismele lor. Conform studiului realizat de firma de consultanta JD Power, Mercedes a cazut in clasamentul fiabilitatii de pe locul trei, pe care il ocupa acum sase ani, pana pe locul 28 din 37 de branduri in acest an - cand rivalii de la BMW au reusit sa-i depaseasca volumul global de vanzari dupa mai bine de zece ani.



In ancheta desfasurata de JD Power pe piata SUA, Mercedes a ocupat anul trecut locul 10 din 13 branduri premium, in ceea ce priveste serviciile oferite clientilor, si acelasi loc 10 din 14 braduri in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO