Business Internaţional

Mutare uriaşă la Ikea: Retailerul va servi salată cultivată în propriile magazine

Mutare uriaşă la Ikea: Retailerul va servi salată...

Autor: Izabela Cutieru, Mediafax

04.04.2019, 17:00 353

IKEA, cel mai mare retailer de obiecte de mobilier din lume, are în plan, ca parte a eforturilor de îmbunătăţire a profilului său de mediu, servirea salatei cultivată în containere de înaltă tehnologie din cadrul magazinelor sale, informează Reuters.

IKEA a prezentat unul dintre containere în cadrul unui eveniment ce a avut loc în Germania, precum şi intenţia de a începe să servească salată proprie clienţilor, în restaurantelor sale, începând de luna viitoare.

„Condiţiile în care este cultivată salata asigură un produs calitativ atât din punct de vedere al gustului, cât şi al dezvoltării necesare, cărora li se adaugă şi avantajul reprezentat de sustenabilitatea oferită de lipsa transportului”, a declarat Catarina Englund, manager de inovare pentru Ingka Group, companie ce deţine majoritatea magazinelor IKEA.

Containerele, gestionate de firma de producţie Bonbio, sunt distribuite pe patru rafturi, care suportă până la 3.600 de plante în total, alimentate cu nutrienţi extraşi din deşeuri organice, inclusiv resturi din restaurantele IKEA. Agricultura circulară implică transformarea deşeurilor alimentare în nutrienţi care sunt folosiţi pentru a cultiva noi culturi.

„Sistemul, cunoscut sub numele de agricultură hidroponică, presupune faptul că plantele nu necesită sol sau pesticide, fiind utilizată cu 90% mai puţină apă şi mai puţin de jumătate din suprafaţa agriculturii convenţionale. De asemenea, luminile LED vor fi alimentate cu energie regenerabilă”, au spus reprezentanţii IKEA.

Catarina Englund a declarat că „aproximativ 15-20 de kg de salată pot fi recoltate zilnic din fiecare recipient şi faptul că salata va fi cultivată pe domeniul magazinelor asigură faptul că producţia poate fi adaptată cu precizie la cererea fiecărui magazin, reducând deşeurile alimentare.”

Vânzările de produse alimentare IKEA, în special date de produse precum hotdogi sau chiftele suedeze, reprezintă aproximativ 5% din cifra de afaceri a companiei, de 35 de miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO