Business Internaţional

O agentie de media inoveaza industria publicitatii din Ungaria

20.12.2004, 00:00 24



O agentie de media din Ungaria a introdus "panouri mobile" in Budapesta, informeaza Budapest Business Journal. Printre multitudinea de billboard-uri si reclame care se lupta sa atraga atentia consumatorilor maghiari, Macrosolid Media Kft a apelat la o noua metoda de publicitate: panouri de inlatimea unui om care sunt purtate pe strazi, starnind uimirea conducatorilor auto.



Numele noului concept, si al panourilor, este StreetShield. Angajatii companiilor poarta aceste "scuturi" prin fata masinilor care asteapta la semafor. In momentul in care culoarea se face verde, aceste sunt aduse la marginea drumului, unde indeplinesc functia unui panou normal.



"Ne bazam pe traficul aglomerat", a declarat Kristof Dombovary, director artistic si proprietar al Macrosolid. "Strazile din Budapesta sunt din ce in ce mai aglomerate, chiar si in afara orelor de varf. Iar cand soferii asteapta in intersectii, pur si simplu nu au cum sa nu le vada". Firma a lansat prima campanie StreetShield cu cateva saptamani in urma, pentru canalul de muzica Viva. "Aceasta a starnit un grad ridicat de interes", afirma Dezso Dulovics, managerul companiei, adaugand ca discutiile cu potentialii parteneri au demarat deja, primele campanii urmand sa debuteze in ianuarie.



StreetShield pot fi special proiectate pentru a satisface nevoile agentiilor de publicitate, clientii determinand locul, frecventa si durata expunerii. Dombovary a adus acest nou concept din America de Sud, fiind foarte popular in Brazilia si Argentina. Macrosolid a introdus StreetShield in Europa si detine patentul pentru aceasta metoda in toate tarile europene. In prezent acest tip de panouri nu poate fi inchiriat decat din Budapesta, serviciul urmand sa fie disponibil in toata tara pana la sfarsitul lui 2005. "Extinderea pe pietele staine este unul dintre proiectele noastre cele mai importante", subliniaza Dombovary.



Avand un numar de noua angajati permanenti, Macrosolid face contracte cu cei care poarta panourile, presedintele companiei tinand sa precizeze ca toti sunt asigurati.



StreetShield-urile reprezinta doar unul dintre domeniile de activitate ale firmei. "Cea mai mare parte din cifra de afaceri este obtinuta din web design si software. In plus, suntem implicati in productia de programe si spoturi TV", a adaugat el.



Compania, care a fost fondata in 1996, are clienti internationali si este implicata in numeroase contracte atat cu companii cat si cu organizatii non profit. Se pare ca acest lucru este cauzat de lipsa de interes a companiilor locale pentru prezenta online. "Foarte multi oameni de afaceri cred ca site-ul companiei poate fi realizat de vreo ruda de-a presedintelui", spune el. "Noi oferim servicii profesionale, care sunt mult mai ieftine decat cele ale rivalilor nostri din vest". Printre clientii importanti din tara se numara Oxygen Film, cea mai noua companie din Ungaria care se ocupa cu productia clipurilor publicitare.



Printre alte proiecte, Macrosolid a dezvoltat un software pentru filiala din Ungaria a HVB, si a produs programe TV pentru reteaua comerciala RTL Klub.





TV si printul, in top



Publicitatea este esentiala in Ungaria, in special in domeniul produselor de larg consum. Deciziile de cumparare ale consumatorilor ungari sunt din ce in ce mai mult influentate de printuri si tehnici de media sofisticate. Majoritatea firmelor mari din Ungaria apeleaza la publicitate. Cele mai populare forme de media, in ordinea preferintelor, sunt televiziunea (42%), printurile (42%), panourile publicitare (8%), radiourile (7%) si spoturile difuzate in timpul filmelor (sub 1%). Legea competitiei interzice publicitatea care dezinformeaza consumatorii sau afecteaza reputatia concurentilor. Legea publicitatii, care dateaza din 1997, a liberalizat industria, restrictionand promovarea bauturilor alcoolice si a tutunului. Noile restrictii se vor aplica si la promovarea produselor farmaceutice care se elibereaza doar cu prescriptie medicala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO