Business Internaţional

O industrie care a explodat în 10 ani: Vânzările globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari în 2018

O industrie care a explodat în 10 ani: Vânzările...

Autor: Departamentul Economic

22.02.2019, 12:18 117

Cu o cotă de piaţă de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile şi wearables încă reprezintă principalul motor de creştere într-o piaţă a bunurilor de folosinţă îndelungată, de 1.200 de miliarde de dolari, conform unui studiu GfK realizat pentru Mobile World Congress 2019 de la Barcelona. 

Deşi cererea globală pentru smartphone a scăzut cu 3% în 2018, la 1,44 de miliarde de unităţi, vânzările au ajuns la 522 de miliarde dolari, în creştere cu 5%.

Aproximativ 12% (de la 9% în 2017) dintre smartphone-uri vândute în 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de preţ (150 – 400 de dolari) continuă să se ducă o luptă acerbă, reprezentând 46% din vânzările globale (de la 44% în 2017).

Studiul GfK Consumer Life arată că obiceiurile de consum se schimbă atunci când vine vorba despre produsele pe care le deţinem. Consumatorii "preferă să posede mai puţine produse, dar de mai bună calitate" pentru care sunt dispuşi să plătească preţuri premium şi "preţuiesc mai mult experienţele decât deţinerea de bunuri". Fie că este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai mulţi megapixeli, aceste inovaţii nu aprind imaginaţia consumatorilor şi nu stimulează cererea.

Igor Richter, expert telecom la GfK spune: "Studiul nostru arată că, deşi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performanţe comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificaţii high-end încă mai au nevoie să fie convertite în experienţe noi. Jocurile high end au dominat industria PC şi reprezintă în prezent o sursă majoră de creştere. Cu toate acestea, există un potenţial neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. În ciuda ecranelor mai mici în cazul smartphone-urilor în comparaţie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezoluţie bună şi capacitatea superioară a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experienţa de gaming on the go. Acest lucru explică de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din întreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal în ultimele 30 de zile."

Wearables au continuat tendinţa puternică de creştere, cu +35% în valoare. Creşterea a fost susţinută de smartwatch-uri cu cartelă SIM care reprezintă cea mai mare parte din valoarea vânzărilor din cadrul categoriei – 17%, de la 8% în 2017.

Piaţa chineză este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atât mai mult cu cât reprezintă ţara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre mărcile chinezeşti de smartphone au fost cumpărate în afara Chinei în 2018, cu 31% mai mult decât în 2016. Declinul cererii din China în T4 2018 (-27% din valoarea vânzărilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale. Cererea a continuat să crească în ţările emergente din Asia (+13%) şi Europa Centrală şi de Est (+3%), ceea ce a compensat doar parţial declinul din China în T4 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO