Business Internaţional

O nouă piaţă devine atractivă în pandemie: Investitorii pompează milioane de euro în startup-uri de biciclete electrice, după ce criza a schimbat faţa mobilităţii la nivel global

O nouă piaţă devine atractivă în pandemie: Investitorii pompează milioane de euro în startup-uri de biciclete electrice, după ce criza a schimbat faţa mobilităţii la nivel global

Autor: Alex Ciutacu

02.08.2020, 13:01 1835

Fondurile de investiţii de tip venture capital pompează capital în stratup-uri de biciclete electrice, în contextul în care criza coronavirusului îi forţează pe oameni să găsească noi mijloace de transport în care să fie în siguranţă, potrivit CNBC.

Investitorii din zona de tehnologie au început să parieze sume semnificative pe mai multe companii la început de drum din oraşele europene cunoscute pentru apetitul locuitorilor de a utiliza biciclete, precum Berlin, Tallinn, Amsterdam şi Bruxelles.

Firma de audit şi consultanţă Deloitte estimează că vor fi vândute peste 130 de milioane de biciclete electrice în perioada 2020-2023, ceea ce înseamnă că piaţa de desfacere este semnificativă.

Cowboy, un startup din Bruxelles care activează în domeniu a atras 23 milioane euro săptămâna aceasta într-o rundă de finanţare Seria B condusă de Exor Seeds, o divizie a companiei Exor, adică acţionarul majoritar al Ferrari.

Bicicletele electrice ale Cowboy costă în jur de 2.290 de euro şi sunt conectate la o aplicaţie pe care utilizatorii trebuie să o folosească pentru a debloca bicicleta. În acelaşi timp, aplicaţia oferă informaţii în timp real legate de viteză, durata de viaţă a bateriei şi direcţii de tip GPS.

În cadrul acestei runde de finanţare a participat şi Index Ventures, un fond care a mai susţinut companii precum Facebook, Robinhood şi Citymapper. Martin Mignot, partener în cadrul Index, a declarat pentru CNBC că bicicletele electrice sunt deja mai populare decât bicicletele obişnuite în mai multe ţări.

„Pe măsură ce oraşele şi centrele oraşelor se îndepărtează de maşini, mă aştept ca oamenii să se îndrăgostească de bicicletele electrice şi să realizeze cât de potrivit sunt pentru deplasarea prin oraş cu uşurinţă. (...) Sunt departe zilele în care bicicletele electrice erau greoaie şi se adresau în principal bătrânilor. Bicicletele electrice de astăzi sunt atractive, iar experienţa este diferită”, a spus el.

Cea mai recentă rundă de finanţare a Cowboy vine la doar două zile după lansarea serviciului de biciclete electrice pe bază de subscripţie Dance.

Compania berlineză a fost înfiinţată de fondatorul serviciului de streaming de muzică SoundCloud şi a atras 4,4 milioane euro de la un consorţiu de investitori condus de fondul de venture capital BlueYard din Berlin.

Spre deosebire de alte startup-uri, Dance nu vrea să vândă biciclete electrice, ci să le ofere spre închiriere în baza unui abonament de 59 de euro pe lună. Dance a mai anunţat că se va ocupa de întreţinerea bicicletelor şi de înlocuirea acestora în cazul în care sunt pierdute sau furate.

AFACERI DE LA ZERO