Business Internaţional

O palmă peste faţă dată nemţilor de la Siemens

O palmă peste faţă dată nemţilor de la Siemens

Autor: Bogdan Cojocaru

28.05.2015, 20:05 2781
Trenurile chinezeşti au devenit atât de bune încât Deut­sche Bahn vrea să cumpere mai multe. Celebrul operator feroviar din Germania nu-şi mai permite să acorde tratament preferenţial productorilor locali precum Siemens, scrie Deutsche Welle.

Transportatorul feroviar fanion al Germaniei nu-şi mai permite să cumpere în general doar trenuri occidentale. Compania a deschis un birou de achiziţii în China. Unul dintre membrii boardului Deutsche Bahn, Heike Hanagarth, a explicat că în 3-5 ani China, cea mai mare economie emergentă din lume, va ajunge să controleze o „poziţie-cheie“ în ceea ce priveşte tehnologia feroviară, fie că este vorba de infrastructură, fie de trenuri. La început, Deutsche Bahn va cumpăra din China trenuri pentru rutele regionale şi locomotive. Trenurile de mare viteză ar putea veni mai târziu, după ce compania va construi relaţii de afaceri profitabile cu firmele chineze şi dacă preţurile şi calitatea sunt mulţumitoare. 

China are două companii de stat care produc trenuri, China South Locomotive & Rolling Stock Corporation Limited (CSR) şi China North Locomotive & Rolling Stock Industry Corporation (CNR). Aceastea s-ar putea alătura Siemens pe lista principalilor furnizori ai Deutsche Bahn.

TMT, companie din China care furnizează tehnologie feroviară, va putea deveni sursă de piese de schimb pentru trasportul feroviar german. Mulţi ani nemţii cu cumpărat trenuri regionale şi locomotive lente de la companii franceze (Alstom) şi canadiene (Bombardier) care se lovesc de saturaţia pieţelor lor. În schimb, China are o piaţă internă în dezvoltare. Anul trecut, Beijingul a semnat contracte pentru proiecte de material rulant feroviar de 22,6 miliarde de euro în afara Chinei. În urmă cu câteva zile premierul chinez Li Keqiang s-a întors din America de Sud cu contracte semnate însumând zece miliarde de dolari care presupun construirea unei linii feroviare care va traversa continentul, de la coasta atlantică braziliană, printre munţii Anzi, până la coasta pacifică peruană.

Înspăimântător pentru Siemens ar putea fi faptul că industria feroviară a Chinei este în proces de restructurare. CSR şi CNR vor fuziona în cel mai mare producător de trenuri din lume. Deutsche Bahn estimează că industria chineză va putea acoperi jumătate din cererea globală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO