Business Internaţional

Pielea înseamnă bani: Brandul Hermes deţinut de Familia Dumas a adus acesteia o avere estimată la 49,2 miliarde de dolari

Pielea înseamnă bani: Brandul Hermes deţinut de...

Autor: Iulian Tenchiu

24.03.2019, 17:02 1015

Hermes este un brand franţuzesc sinonim cu exclusivitatea şi perfecţiunea la momentul actual. Povestea succesului începe în secolul XIX şi continuă în prezent, marca şi familia fiind cunoscută pentru execlusivista casă de modă pariziană şi o avere care se ridică la 49,2 mld de dolari, scrie Business Insider.

De conducerea casei de modă se ocupă doi dintre cei 16 moştenitori ai averii, Pierre-Alexis şi Axel Dumas. Axel Dumas este directorul executiv al afacerii, iar Pierre-Alexis ocupă postul de director de design. Tatăl acestuia a revoluţionat tot ceea ce ţine de brandul Hermes, transformându-l într-un retailer internaţional de lux.

Istoria brandului incepe în 1837, când Thierry Hermes, un tăbăcar experimentat, a deschis un atelier-magazin în Paris. La acea vreme, Hermes era specializat în şei, făcând măsurători precise pentru cai şi călăreţi. Având în vedere măiestria cu care lucrau, au ajuns să aibă clienţi din cercuri tot mai înalte, ajungând magazinul preferat al monarhiilor europene, inclusiv Napoleon al III-lea fiind clientul acestora. 

Fiul lui Thierry Hermes, Emile-Charles Hermes, a mutat magazinul din locaţia iniţială, după ce a preluat afacerea de la tatăl său. Până în ziua de azi, locaţia aleasă de Emile aparţie Hermes. În 1937, la 100 de ani după ce Thierry a deschis primul magazin din Paris, Hermes a adăugat eşarfe din mătase la ”repertoriul” de produse. Astăzi, o eşarfă Hermes de semnătură costă chiar şi 1200 de dolari.

Cea de a patra generaţie a familiei Hermes a devenit sinonimă cu familia Dumas. Robert Dumas a preluat conducerea afacerii în 1951 precum şi rolul de vizionar, după moartea bunicului său, Émile-Maurice Hermès. Noul moştenitor este cel care a introdus curelele şi genţile în portofoliul brandului.

Succesul a început să se contureze odată cu moartea lui Robert Dumas în 1978 şi venirea la conducere a fiului acestuia Jean-Louis Dumas, care şi-a asumat rolul de lider pentru trei decenii. Schimbările implementate de acesta, precum deschiderea a 300 de magazine la nivel global dar şi includerea bijuteriilor şi articolelor de imbrăcăminte în catalogul brandului, au adus afacerii profituri de peste 1 mld. de dolari.

În 2005, Jean-Louis Dumas s-a retras de la conducerea Hermes, iar de numele său se leagă crearea genţii Birkin, produsul-semnătură al brandului care a devenit în timp simbolul luxului în modă. După moartea acestuia din 2010, nepotul său, Axel Dumas, a preluat conducerea companiei alături de verişorul său Pierre-Alexis, care ocupa încă din 2002 funcţia de director de design. Axel Dumas a devenit CEO al brandului Hermes în 2014.

Între 2010 şi 2011 Pierre Alexis a încheiat două parteneriate cu Eurocopter şi Bugatti, iar în cadrul diviziei constructoare de elicoptere a fost creat prin intermediul cooperării, un elicopter estimat la aproximativ 8 mld. de dolari din care s-au vândut două modele. 

În 2018, Bloomberg a estimat că familia Dumas are acces la o avere de 49,2 miliarde de dolari, intrând în rândul celor mai bogate familii din lume.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO