Business Internaţional

Pretul petrolului pune pe butuci piata auto mondiala

Pretul petrolului  pune pe butuci piata auto mondiala

Modelele mari, precum Ford C-Max, nu mai au priza in SUA

03.07.2008, 16:48 13

Deteriorarea economiei europene, corelata cu cresterea pretului petrolului, a facut ca in luna iunie vanzarile de autoturisme noi din Spania si Italia sa scada, singura piata de profil care a inregistrat cresteri in aceasta perioada fiind cea franceza, scrie The Wall Street Journal.
Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Spania a scazut in luna iunie cu 31%, evidentiind incetinirea cresterii economice interne. In primul trimestru al acestui an, cresterea Produsului Intern Brut s-a redus la 2,7%, dupa ce la sfarsitul anului trecut PIB-ul spaniol inregistra o rata de crestere de 3,5%. Incetinirea cresterii economice din Spania a fost cauzata in principal de prabusirea pietei imobiliare din ultima perioada.
Intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor de Autoturisme din Spania (Anfac), in luna iunie au fost inmatriculate 114.958 de autoturisme, in scaderea fata de nivelul de 166.218 unitati atins anul trecut. Numarul de inregistrari poate fi considerat ca indicator pentru vanzarile de autoturisme noi dintr-o tara.
Pe piata italiana, in luna iunie au fost inmatriculate 184.275 de autoturisme, in scadere cu 19,5% fata de nivelul atins in urma cu un an. Analistii din domeniu apreciaza ca piata auto italiana a fost afectata de aceleasi probleme ca si cea spaniola, cresterea pretului petrolului si incetinirea cresterii economice ducand la scaderea consumului intern.
Producatorul de autoturisme italian Fiat Group Automobiles, prezent pe piata din Italia cu marcile Fiat, Alfa Romeo si Lancia, a inregistrat in luna iunie o cota de piata de 32,7%, asemanatoare celei atinse si in luna mai a acestui an.
In Franta au fost inmatriculate in luna iunie a acestui an 265.616 unitati, in crestere cu 2,1% fata de nivelul atins anul trecut. Citro?n a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor din Franta, de 7,4%, in timp ce vanzarile Peugeot au crescut cu doar 1,6%. Vanzarile Renault au crescut cu 2,9%.
Si producatori americani de autoturisme au inregistrat scaderi ale vanzarilor pe fondul acelorasi probleme intampinate si de catre producatorii europeni, scaderea consumului intern cauzat de cresterea pretului la carburanti si de incetinirea cresterii economice.
Ford a inregistrat o scadere a vanzarilor de 28%, in timp ce vanzarile General Motors, cel mai mare producator de autoturisme din lume, au scazut cu 18%. Cu toate acestea, producatorul american a reusit sa-si pastreze pozita de lider in vanzari pe piata americana, in fata producatorului japonez Toyota. Vanzarile Toyota au scazu in luna iunie cu 21%, fiind comercializate 193.234 de unitati.
Pentru a-si creste vanzarile, GM a introdus un nou sistem de finantare pentru achizitia de masini noi, iar in iunie, producatorul american a reusit sa comercializeze 265.937 de unitati. Rezultatele inregistrate de compania americana au reusit sa depaseasca estimarile initiale, ceea ce a dus la o majorare a titlurilor companiei cu 12%.
In prima jumatate a acestui an, vanzarile GM au scazut cu 16,3%, vanzarile Ford cu 14%, iar cele ale Toyota cu 6,8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO